رنگ های ضد خوردگی فلزات برای مخازن صنعتی : هنگامی‌ که مواد فلزی در محیط مرطوب قرار می‌گیرند، با مولکول های آب واکنش شیمیایی می دهند و حاصل این واکنش ماندن اثرات خوردگی بر روی سطح این مواد است. در بسیاری از صنایع، خوردگی به‌عنوان یک مشکل اساسی در نظر گرفته می‌شود؛ و خسارات شدیدی به تولید کنندگان وارد می کند. به همین دلیل تولید کنندگان در صنایع فلزی به فکر ارائه راهکاری برای مقابله با اثرات خوردگی و زنگ زدگی فلزات افتادند و حاصل این راه کار تولید نانو رنگ ضد خوردگی بود.

رنگ های ضد خوردگی فلزات برای مخازن صنعتی

سیستم رنگ به تعدادی از لایه های رنگ که هر کدام نقش مشخصی در محافظت از سطح فلز دارند، گفته می شود. سیستم رنگ از بخش های زیر تشکیل شده است:

1) آستری :

آستر یک اصطلاح عمومی است که به همه ی رنگ های ضد خوردگی اطلاق می شود و یکی از مهمترین اجزا یک سیستم رنگ است. آستر باعث افزایش چسبندگی و ایجاد اتصال قوی بر روی سطح جسم می شود و همچنین دارای مقاومت بالا در برابر مواد خورنده و دارای انعطاف پذیری مناسب است. از آنجا که رنگ آستری، پایه ای برای دیگر لایه های سیستم رنگ محسوب می شود، بایستی چسبندگی خوبی روی سطح فلز داشته باشد. اگر سیستم رنگ از نوع بازدارنده باشد، رنگ آستری بایستی دارای پیگمنت های (رنگ دانه) بازدارنده بوده تا بتواند با غیر فعال کردن سطح، میل فلز را نسبت به خوردگی کاهش دهد.

2) رنگ های میانه :

لایه دوم سیستم رنگ است که معمولا با ضخامت بالا به کار برده می شود. ضخامت بالای رنگ میانه کمک می کند تا از نفوذ آب یا هر عامل خورنده به لایه های زیرین جلوگیری شود.

رنگ های ضد خوردگی فلزات رنگ های ضد خوردگی فلزات, پوشش رنگی ضد اسید

3) رنگ های رویه :

آخرین لایه ی رنگ در یک سیستم رنگ آمیزی است و این لایه دارای خصوصیات زیر است :

1) به عنوان یک لایه مقاوم در برابر محیط عمل می کند.

2) این لایه دارای مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و رطوبت است.

3) این لایه بر روی قطعه، سطحی سخت و مقاوم در برابر سایش و ضربه ایجاد می کند.

4) باعث زیبایی و جلای قطعه می گردد.

این رنگ‌ها برای پوشش سطوح مختلف در کاربردهای داخل ساختمان و صنعتی به‌کار می‌روند، کاربرد شاخص این رنگ‌ها در صنایع کشتی‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع خودروسازی است. کارایی بالاتر به دلیل سطح ویژه‌ زیاد، ایجاد ترکیبی از خواص مطلوب با استفاده از نانوذرات و حفظ شفافیت رنگ از دیگر مزیت‌های استفاده از فناوری نانو در تولید رنگ‌های ضد خوردگی است. با توجه به اینکه رنگ‌ها علاوه بر ایجاد زیبایی در سطوح مختلف به‌عنوان پوششی برای محافظت از آن‌ها به‌کار گرفته می‌شوند، استفاده از نانوذرات در این رنگ‌ها باعث شده تا مقاومت به خوردگی این رنگ‌ها تا ۱۵۰ درصد بیشتر از رنگ‌های معمولی باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.