کارایی انواع آسفالت های سرد و روش های تهیه آنها : آسفالت سرد که با اصطلاح (Cold Mix) شناخته می شوند همانند آسفالت گرم از مصالح سنگی خرد شده و قیر خالص بدست می آید و تفاوت آن با آسفالت گرم در این است که در آسفالت سرد این مواد در دمای محیط با هم مخلوط می شوند و پس از کوبیده شدن در دمای عادی محیط سفت می شوند و حالت جامد می گیرند. یکی از خوبی های استفاده از آسفالت سرد به جای گرم این است که شما می‌توانید در مسافت بسیار زیادی این آسفالت را حمل کنید و سپس آن را روی ناحیه پخش کنید و آن را فشرده کنید و بکوبید بدون آن که خراب شود و یا دیگر قابل استفاده نباشد . لازم به ذکر است کاربرد این نوع آسفالت در ساختن راه‌ها و تعمیر و نگهداری روسازی‌ها و همچنین در کف سازی سالن ها و مکان های ورزشی است.

کارایی انواع آسفالت های سرد و روش های تهیه آنها

کارکرد آسفالت سرد چنین است که در خلال اختلاط یا متراکم نمودن قیرابه شکسته، مصالح را پوشش می دهد و سپس با زمان استحکام آن افزایش می یابد. افزایش استحکام به در اثر بیرون راندن آب از بین مصالح و لخته شدن و پیوستن قطرات قیر به یکدیگر می باشد. در این وضعیت، ویژگی های کارپذیری اولیه یا قابل ذخیره بودن مواد و افزایش استحکام مکانیکی بصورت درجا الزاماتی هستند که با یکدیگر سازگاز نیستند. با تنظیم خواص قیرابه بنحوی که یک مخلوط کارپذیر به مدت چند رو یا هفته باعث به تاخیر افتادن همچسبی مخلوط متراکم شده و در نتیجه افزایش قوام آسفالت خواهد شد. اگر قیرابه طوری طراحی شود که سریع شکسته شود آنگاه استحکام مخلوط آسفالتی سریعا افزایش یافته و محدوده زمانی کارپذیری آن بسیار کوتاه خواهد بود. به این دلیل میدان برای فناوری های نوین برای حل این مشکلات و تبدیل فرایند اعمال آسفالت سرد به چیزی شبیه آسفالت گرم باز می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع آسفالت سرد انواع آسفالت سرد, بهترین آسفالت کاری سطوح

دامنه کاربرد آسفالت سرد :

آسفالت سرد در کلیه لایه‌های روسازی کاربرد دارد مشروط بر آن که تمام ضوابط و معیارهای طراحی و محدودیت‌های ترافیکی مسیر رعایت شده باشد. این نوع آسفالت در قشرهای رویه، آستر و اساس قیری برای ترافیک سبک و متوسط و در قشر اساس قیری برای ترافیک سنگین و خیلی سنگین می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انواع آسفالت سرد :

آسفالت سرد را می توان بر حسب روش تهیه و اجرا به دو دسته آسفالت سرد کارخانه‌ای و آسفالت سرد مخلوط در محل تقسیم کرد:

  • آسفالت سرد کارخانه‌ ای : آسفالت سرد کارخانه‌ای در کارخانه‌های ثابت و مرکزی آسفالت تهیه می‌شود و سپس برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود.
  • آسفالت سرد مخلوط در محل : آسفالت سرد مخلوط در محل به دو روش زیر تهیه می‌شود:

الف- نوع مخلوط در محل که سنگدانه‌ها در کنار و امتداد راه ریسه شده و روی آن قیرپاشی می‌شود و سپس عمل اختلاط و پخش با گریدر یا وسایل نظیر آن انجام می‌گیرد.

ب- نوع مخلوط در کارگاه که عمل اختلاط قیر و سنگدانه‌ها در کارگاه‌های ثابت یا موقت انجام و مخلوط تهیه شده برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود.