جایگاه لکه گیری و درزگیری در سیستم نگهداری روسازی آسفالت : ترک خوردگی یکی از رایج ترین خرابی هایی است که در روسازی های آسفالتی با آن مواجه می شویم. این پدیده ممکن است به صورت ترک های منفرد، چند تایی، ‌عرضی، ‌طولی، ‌ترک های بلوکی یا پوست سوسماری حادث شود. به منظور کاهش دادن نفوذ رطوبت، ‌معمولاً ترک خوردگی های عرضی و طولی، توسط درزگیری ترک ها با ماده ای قیری ترمیم می شوند. پدیده ترک خوردگی اجتناب ناپذیر بوده و بی توجهی به آن منجر به تسریع بیشتر خرابی در سطح رویه روسازی می گردد. تعمیر و نگهداری می تواند به افزایش دوام روسازی کمک نموده و سطح هموارتری را ایجاد نماید.

جایگاه لکه گیری و درزگیری در سیستم نگهداری روسازی آسفالت 

درزگیری ترک در روسازی جاده یک روش معمول نگهداری است که می تواند از خرابی روکش جاده از طریق محدود کردن نفوذ آبهای سطحی در لایه های BASE و SUBBASE جلوگیری کند. این عمل به نگهداری ظرفیت ساختاری روسازی کمک کرده و فرسایش روکش را در آینده محدود می کند. طراحی نظام مدیریت روسازی (PMS) در جهت بهینه سازی مدیریت نگهداری و یا بازسازی آسفالت انجام می شود. درزگیری ترک در نظام مدیریت روسازی عموماً یک عمل نگهداری محسوب می شود. پژوهش های انجام شده توسط سازمانهای مختلف ثابت کرده اند که درزگیری موثر ترک در روسازی آسفالت بتنی می تواند عمر روسازی را با کاهش میزان فرسایش و هزینه، زیادتر کند. امروزه، محدودیت منابع مالی و بودجه موجب شده که گروه های نگهداری راه، کار بیشتری با هزینه کمتری انجام دهد. قبلاً‌ تأکید بر ساخت راه های جدید بوده اما هم اکنون توجه به حفظ و نگهداری روسازی های موجود و انتخاب روش های بهینه نگهداری می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

درزگیری آسفالت به روش مدرن درزگیری آسفالت به روش مدرن, اجرای عایق کاری و درزبندی

لکه گیری در محل ترکها را میتوان نوعی درزگیری نامید. در این روش محل ترک بوسیله دستگاههای خاص باز شده و سپس با استفاده از مواد خاصی که معمولاً عاری از سنگدانه هستند پر می شود. این روش معمول نگهداری می تواند از خرابی روکش جاده از طریق محدود کردن نفوذ آبهای سطحی در لایه های BASE و SUBBASE جلوگیری کند بطور معمول بر روی ترکهای غیر فعال (non-working) و ترکهایی اعمال می شود که برای آببندی مناسب نمی باشند. ترک های غیرفعال ترکهایی می باشند که در نتیجه تغییرات دمایی و یا بار ترافیکی، ‌حرکت و جابجایی افقی و یا عمودی نسبتا کمی دارند. ترک های غیرفعال نوعا دارای حرکت افقی و یا عمودی کمتر از 2.5 mm می باشند بدین ترتیب از آسیب بیشتر راه جلوگیری می گردد همچنین به نگهداری ظرفیت ساختاری روسازی کمک کرده و فرسایش روکش را در آینده محدود می کند. درزگیری ترک های آسفالت به عنوان یک روش نگهداری پیشگیرانه محسوب می شود.