پر نمودن حفره های ایجاد شده فاضلاب و یا تونل ها با فوم بتن : فوم بتن یا بتن سبک نوعی ملات سیمانی است که مواد تشکیل دهنده آن عبارت‌اند از: ماسه نرم یا ماسه بادی، فوم کف زا، سیمان و آب. این بتن به صورت عایق حرارت و صوت عمل می‌کند و از نظر قیمت هم نسبت به مصالح قدیمی و سنتی مثل (بتن با پوکه) اقتصادی‌تر است. فوم بتن یک نوع ماده پوششی جدید است که مصارف بسیاری در ساختمان سازی دارد. به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این بتن سبک امروزه معماران و مهندسان عمران در قسمت­ های مختلف سازه از آن بهره می برند. اختراع فوم بتن یا همان بتن سبک به سال ۱۹۲۳ در آمریکا باز می گردد. اما استفاده از آن در کل دنیا طی سال­ های اخیر رشد چشم گیری داشته است.

پر نمودن حفره های ایجاد شده فاضلاب و یا تونل ها با فوم بتن

 

این ماده به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم در ساختمان سازی موثر بوده و هزینه های بنا را کاهش می دهد. در درجه اول استفاده از بتن سبک وزن سازه را کاهش و مقاومت آن را افزایش می دهد. از طرفی بتن سبک عایق حرارتی می باشد. بنابراین استفاده از آن هم هزینه های نگهداری بنا را کاهش داده و هم باعث کم شدن مصرف انرژی می شود. پس در هر دو صورت به کار گیری فوم بتن توجیه اقتصادی دارد. در درجه اول استفاده از بتن سبک وزن سازه را کاهش و مقاومت آن را افزایش می دهد. از طرفی بتن سبک عایق حرارتی می باشد. بنابراین استفاده از آن هم هزینه های نگهداری بنا را کاهش داده و هم باعث کم شدن مصرف انرژی می شود. پس در هر دو صورت به کار گیری فوم بتن توجیه اقتصادی دارد. بتن سبک کاربردهای بسیاری دارد. از آن می توان در دیوار سازی، بلوک های سقفی سبک، پر کردن چاه فاضلاب، پر کردن حفره های تونل و … استفاده نمود.  از بتن سبک می توان برای زیر سازی جاده ها و راه های درون شهری و برون شهری استفاده نمود. بتن سبک هیچ گونه نشستی ندارد. بنابراین برای پر کردن حفاری های انجام شده در لایه های زیرین جاده ها بسیار عالی است. بتن سبک جایگزینی ایده آل برای مصالح دانه ای به شمار می رود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پر نمودن حفره های فاضلاب با فوم بتن پر نمودن حفره های فاضلاب با فوم بتن, عایق کاری انواع سازه

ساخت بلوک های سبک غیر باربر از دیگر کاربردهای بتن سبک است. این بلوک ها را می توان با استفاده از قالب مخصوص و در اندازه های دلخواه ساخته و از آن برای دیوار چینی استفاده نمود.(البته دیوارهای جدا کننده). خوبی این بلوک ها در آن است که وزن کمی دارند و با استفاده از چسب بتن یا ملات به راحتی بر روی هم سوار می شوند. یک کاربرد فوم بتن پر کردن حفره هاست. این حفره ها می توانند در تونل ها یا چاه های فاضلاب باشند. یا اینکه ممکن است یک معدن متروک یا حفره های بلا استفاده در تاسیسات شهری باشد. همچنین می توان از آن در فضای پشت دیوارهای حایل یا به عنوان ماده پرکننده بلوکاژ کف بنا استفاده نمود. این ماده مقاومت بالایی داشته و نسوز است. از این رو می تواند به عنوان یک ماده پوششی برای ستون و تیر های بنا های فولادی مورد استفاده قرار گیرد.