انواع عایق های فوم پاششی پلی یورتان جهت عایق کاری حرارتی : فوم پلی یورتان پاششی که در اصطلاح صنعتی فوم اسپری پلی یورتان (SPF) نامیده می شود، همانند سایر فوم های پلی یورتان سخت از دو جز پلی ال و ایزوسیانات تشکیل گردیده است.یکی از اجزای تشکیل دهنده پلی ال در این نوع از مواد اولیه پلی یورتان، عامل پف زا که یکی از انواع گازهای کلرو فلروکربن (CFC) مانند گاز ۱۴۱B می باشد.این گاز با تبخیر در اثر گرمای حاصل از واکنش پلی ال و ایزوسیانات، حباب های سلول بسته ای را در درون پلی یورتان پاششی در حال تشکیل ایجاد می کند که زیربنای خواص این نوع از فوم ها به عنوان عایق حرارتی می باشد.

انواع عایق های فوم پاششی پلی یورتان جهت عایق کاری حرارتی

سرعت واکنش میان پلی ال و ایزوسیانات در فوم های اسپری پلی یورتان بسیار بالا می باشد به گونه ای که پس از پاشش مخلوط پلی ال و ایزوسیانات برروی سطح مورد نظر (حتی سطوح عمودی و سطوحی که در خلاف جهت جاذبه زمین نصب شده اند) واکنش تشکیل فوم پلی یورتان با سرعت بالایی آغاز شده (کمتر از ۲ ثانیه پس از پاشش واکنش فوم شدن آغاز و در کمتر ۲۰ ثانیه فوم پلی یورتان پاششی تشکیل گردیده و ساختار فوم شکل می گیرد) و فوم اسپری پلی یورتان با سرعت بالا و بدون شره مواد به پایین و با چسبندگی بالا به سطح تشکیل می گردد. ضخامت و دانسیته فوم پاششی پلی یورتان وابسته به نوع کاربرد مورد انتظار از آن متغیر می باشد. طول عمر مفید فوم اسپری پلی یورتان با توجه به عوامل محیطی حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال بوده و حشرات و باکتری ها با توجه به ماهیت سلول بسته آن نمی توانند در آن زندگی و رشد نمایند. از سایر ویژگی های این فوم پاششی پلی یورتان وزن بسیار پایین آن جهت استفاده برای سطوح با مقاومت پایین می باشد. همچنین به منظور جلوگیری از آتش سوزی این نوع از فوم ها طبق استاندارد های جهانی از انواع خود خاموش شونده ( کندسوز) فوم اسپری پلی یورتان استفاده می گردد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق فوم پلی یورتان شیروانی عایق فوم پلی یورتان شیروانی, انواع فوم پاششی حرارتی

فوم پلی یورتان سلول بسته (chose cell) به سبب ساختار سلولی آن دارای کمترین ضریب جذب آب و رطوبت در مقایسه با سایر عایق ها نظیر پشم شیشه و پشم سنگ می باشد می باشد. مشاهدات عینی به وضوح گویای این واقعیت می باشد که در سقف سوله ها پس از مدتی اندک بافت پشم شیشه و پشم سنگ دچار رطوبت شده، بعضا باد کرده و از سقف آویزان می شود حال آنکه در برخی از پروژه های صنعتی و صنایعی مانند پرورش طیور عایق پلی یورتان سقف و دیوار ماهیانه مورد شستشو قرار می گیرد آن هم با دستگاه های فشار بالا نظیر کارواش یا جت واشر. نفوذ ناپذیری در مقابل آب باعث شده که پلی یورتان به عنوان عایق نما ساختمان فقط در نماهای خشک مورد استفاده قرار گیرد. زیرا به دلیل عدم جذب آب ، ملات از روی آن لیز خورده و در اصطلاح ملات پذیر نمی باشد. از این رو پلی یورتان علاوه بر عایق حرارتی و صوتی به عنوان عایق رطوبتی نیز در مناطق رطوبت خیز سراسر دنیا از جمله شمال کشور خودمان از اقبال بیشتری برخوردار است.