مزایای عایق کاری حرارتی مخازن فلزی و بتنی : مقبولیت و امکان استفاده از مواد، سوخت ها و محصولات نهایی از موارد حیاتی و ضروری در صنایع می باشد. بطور معمول، از تانک های بزرگ برای ذخیره مواد خام، سوخت ها و محصولات نهایی استفاده می شود و تانک های کوچک و Vessel ها بطور موقت برای ذخیره تولیدات بین فرایندی (semi product) بکار می روند. برای نگهداری مواد و اطمینان از پایداری و ایمن بودن محصولات، مهم است که دمای درون تانک ها در محدوده مشخص شده نگه داشته شود.

مزایای عایق کاری حرارتی مخازن فلزی و بتنی

از مزایای عمده این عایق ها نسبت به عایق های الاستومری سلول بسته چسبندگی بالا به سطح میباشد. عایق حرارتی مخازن که از جنس الاستومری سلول بسته دارای حجم بالای خوردگی در زیر عایق می باشند. رنگ های عایق موجود دارای خواص آنتی باکتریال و محافظت در برابر قارچ های احتمالی می باشد. رنگ های عایق دارای پایداری محیط زیست میباشند. این رنگ های عایق الاستیک بوده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند. عایق های پشم شیشه یا پشم سنگ با مرور زمان و با جذب رطوبت تا حد زیادی کارایی خود را از دست می دهند. از دیگر معایب اصلی پشم شیشه و پشم سنگ خوردگی بالای زیر عایق می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق حرارتی مخزن عایق حرارتی مخزن, انواع پوشش حرارتی

اهداف عایق کاری مخازن :

بنابراین، دلیل اصلی عایق کاری مخازن در صنایع، عملکرد صحیح مواد ذخیره شده است. البته دلایل زیر نیز از اهداف عایق کاری مخازن می باشد:
- صرفه جویی در هزینه ها: عایق کاری بطور موثری باعث کاهش اتلاف حرارت می شود. زمان بازگشت هزینه عایق کاری از میزان صرفه جویی که می شود، حتی در مواردی که دمای عایق کاری پایین است (30oC)، کمتر از یک سال است. این در صورتی است که دوام عایق به چندین سال می رسد.
- محیط زیست: علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، کاهش اتلاف حرارت باعث می شود که میزان گاز دی اکسید کربن کمتری ایجاد شود. کاهش گازهای گلخانه ای مثل دی اکسید کربن برای محیط زیست بسیار سودمند می باشد.
- کنترل فرایند: عایق کاری مانع از یخ زدن تانک ها و یا گرم شدن آن ها در اثر تابش نور خورشید می شود. این همچنین مانع از خنک شدن مواد ذخیره شده می شود و از ته تشنی مواد و جامد شدن آن ها جلوگیری می کند.
- ایمنی: عایق حرارتی که ضد حریق باشد، ریسک آتش گرفتن مخزن را کاهش می دهد. همچنین عایق حرارتی به عنوان واسطه ای در برابر تماس افراد با سطح داغ قرار می گیرد.