استفاده از عایق های صنعتی حرارتی نسوز در کوره : از مهم­ترین مصرف کنندگان انرژی، کوره ­ها هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. در صورتی که مصرف انرژی در این کوره­ها به طور صحیح مدیریت نشوند، انرژی زیادی اتلاف می­ گردد و این در حالی است که قیمت حامل­های انرژی، روند رو به افزایش دارد و همچنین قوانین زیست محیطی سخت­تر شده است. مدیریت مصرف انرژی لازم است با هدف کاهش مصرف انرژی با حداقل هزینه و بدون تاثیرگذاری بر روی کیفیت محصولات و خدمات انجام ­گردد. استفاده از عایق کوره، یکی از راه­حل­هایی است که به منظور کاهش میزان اتلاف انرژی کوره، مطرح می‌شود. 

استفاده از عایق های صنعتی حرارتی نسوز در کوره

این محصول به صورت ورقه های تخته ای تولید می شود و اغلب در مشاغلی که به عایق حرارتی دمای بالا احتیاج دارند به کار می رود. گاه دمای تولید شده در این مشاغل به 1260 درجه سانتی گراد هم می رسد. اما مهمترین مزیت بردهای نسوز سرامیکی، مقاومت در برابر خوردگی گازهای داغ و ایستادگی در برابر شوک های حرارتی می باشد. مشاغل خاصی مانند پتروشیمی ها و کوره ها و دیگر مکان هایی که با حرارت بالا سر و کار دارند از این محصول فوق العاده در قالب صفحه استفاده می کنند. جنس این عایق از جنس الیاف سیلیکاتی و آلومینیومی بوده و قابلیت تحمل حرارت از ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ درجۀ سانتی‌گراد را دارند. این الیاف‌های نسوز به‌علت نداشتن شکل هندسی خاص در پر کردن منافذ خالی میان عایق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مقاومت در دمای مناسب این عایق و شوک‌های حرارتی از ویژگی‌های آن است. بهترین انتخاب برای خرید هر محصول را می‌توان پس از شناخت کافی و لازم، داشت. در این مقاله تلاش بر این بوده است تا علاوه بر ارائۀ تعریف عایق نسوز، به انواع مدل‌های تولیدی و خواص و مزایای هر یک اشاره شود تا مشتریان بتوانند انتخاب درست و مناسبی انجام دهند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق نسوز کوره عایق نسوز کوره, انواع عایق حرارتی

استفاده از عایق صنعتی یکی از روش­ های عایق ­کاری در صنایع است که به منظور عایق نمودن سطوح داغ به کار می­رود و در برابر دماهای مختلف، پایداری خود را حفظ می­ نماید. از جمله موارد کاربرد عایق­های صنعتی می­توان به عایق نسوز در بدنه کوره­های فولاد، سیمان، زباله سوزها و… اشاره کرد. با توجه به این که عایق در معرض چه محدوده دمایی قرار می ­گیرد، عایق­ های حرارتی ممکن است به سه گروه زیر دسته­بندی شوند.

  • عایق مناسب برای دماهای با حداکثر ۷۳ درجه سانتی­گراد
  • عایق مناسب برای دماهای در محدوده ۷۳ تا ۹۲۸ درجه سانتی­گراد
  • عایق نسوز مناسب برای حرارت­های بالا

عایق­های صنعتی اغلب از ترکیب سیلسیم، آلومینیوم، کلسیم، منیزم، کروم و کربن ساخته می­شوند. در مورد این عایق­ها باید به این نکته توجه داشت که نصب و اجرای آن‌ها، مرحله حساسی است که عمر مفید محصول به آن بستگی دارد. لازم به ذکر است چنانچه در مرحله نصب و اجرا، عایق دچار آسیب نشود، می­تواند تا چندین سال کار کند و همچنین با انتخاب صحیح،  از اتلاف انرژی و حرارت تا حدود ۶۰ درصد جلوگیری نماید.