کارایی عایق های قیر طبیعی گیلسونایت در پتروشیمی : قیر ماده‌ای است سیاه رنگ و خمیری  شکل که در عایقکاری  رطوبت  و ساخت آسفالت  کاربرد دارد. قیر انواع گوناگونی دارد که هر یک از انواع آن، دارای کاربرد خاصی است. قیر از مشتقات نفت است.و اغلب در پالایشگاه نفت تولید می‌شوند. قیر ماده‌ای هیدروکربنی است به رنگ سیاه تا قهوه‌ای تیره که در سولفید کربن  و تتراکلرید کربن کاملاً حل می‌شود. قیر در دمای محیط، جامد  است. اما با افزایش دما، به حالت خمیری درمی‌آید و پس از آن مایع  می‌شود.

کارایی عایق های قیر طبیعی گیلسونایت در پتروشیمی

قیر طبیعی نفت خام می باشد که هزاران سال پیش هنگام وقوع زلزله زمین شکافته و نفت خام تا سطح رویه زمین نفوذ کرده و پس از بخار شدن مواد سبک آن ماده ای بصورت ذغال و با بوی گوگرد باقی مانده است.قیر طبیعی حاوی هیدروکربن بوده و درصورتیکه همچنان حرارت ببیند گازهای سنگین تر از آن متصاعد میشود که در نهایت در 850 درجه سانتی گراد و پس از یک ساعت و چهل و پنج دقیقه خاکستر باقی می ماند.

کاربرد مهم قیر به علت وجود دو خاصیت مهم این ماده است :

  • نفوذ ناپذیری در برابر آب
  • چسبندگی

کاربرد قیر طبیعی (گیلسونایت) :

  • ساخت پوشش لوله های نفت :

برای جلوگیری از خوردگی لوله های نفت و گاز بر روی آن ها پوششی از مواد عایق ایجاد می کنند. از مخلوط قیر طبیعی و قیر نفتی می توان برای این منظور استفاده کرد.

  • کک سازی و سوخت :

از قیر طبیعی می توان به عنوان سوخت و یا در صنعت کوک سازی استفاده کرد.

  • ساخت قیرهای صنعتی :

اضافه کردن قیر طبیعی به قیر نفتی باعث می شود حساسیت حرارتی قیر نفتی کاهش و ویسکوزیته آن افزایش یابد. قیر هایی که به این روش تولید می شوند را قیر صنعتی می گویند.

  • بکارگیری در سیمان حفاری :

هنگامی که به سیمان حفاری با وزن مخصوص کم نیاز داشته باشند از قیر طبیعی در سیمان حفاری استفاده می کنند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیر طبیعی گیلسونایت قیر طبیعی گیلسونایت, عایق قیری در صنایع

قیرهای طبیعی قابل استفاده قیر هایی هستند که با قیر نفتی قابل امتزاج باشند و محصولی که بدست می آید بتواند استانداردهای لازم را برای کاربردهای عایق رطوبتی و همچنین راه سازی کسب کنند. بنابراین قیر طبیعی مناسب قیری است که دارای حلالیت بالا در سولفور کردن، خاکستر معدنی کم و نقطه ذوب پایین باشد. نکته دیگری که در انتخاب قیر طبیعی باید در نظر گرفته شود منبع آن است.