کاربردهای انواع آسفالت گرم و بتنی در جاده و راه ها : ماده ‌ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می‌شود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان‌ ها به کار گرفته می ‌شود. اصلی ‌ترین کاربرد آسفالت در ساخت جاده‌ها است (نزدیک به 70%) که در آن از ترکیب شن و ماسه و قیر برای ساخت بتن آسفالتی استفاده می ‌شود. آسفالت به طور 100% قابل بازیافت بوده و بیشترین ماده ساخت و ساز بازیافت شده می باشد.

کاربردهای انواع آسفالت گرم و بتنی در جاده و راه ها

آسفالت گرم و همین طور استفاده از آسفالت بتنی به نوع‌های متفاوتی تقسیم بندی خواهد شد بنابراین می‌توان گفت که استفاده از آسفالت‌های بتنی نیز برای این که بخواهید برای چه کاری از آن‌ها استفاده کنید مناسب خواهد بود.

انواع آسفالت گرم و بتنی :

انواع آسفالت گرم و بتنی عبارت است از:

  • آسفالت رویه
  • آسفالت آستر
  • اساس قیری
  • استفاده از ماسه آسفالت

این طبقه بندی برای این نوع از آسفالت‌ها وجود خواهد داشت. استفاده از آسفالت رویه به این صورت است که باید به نوعی مواد آن در نظر گرفته شود که در برابر شرایط جوی و محیطی بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد. همین طور باید موادی که برای این آسفالت ‌ها استفاده می‌شود باید در برابر عواملی مانند سنگینی‌ ترافیک نیز بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد و مقاومت خوبی را از خود به نمایش بگذارد. آسفالت رویه آخرین قشر بتن آسفالتی است که در تماس مستقیم با بارهای وارده از ترافیک و عوامل جوی محیط قرار می‌گیرد. آسفالت رویه طوری طراحی و اجرا می‌گردد که تحمل بارهای وارده را داشته و در مقابل اثرات سوء آب، یخبندان و تغییرات درجه حرارت، مقاومت کرده و دوام آورد.

انواع آسفالت های گرم انواع آسفالت های گرم, بهترین آسفالت جاده ها

آسفالت آستر (بیندر) :

این قشر بتن آسفالتی، بین قشر رویه و قشر اساس قیری و در صورت عدم وجود قشر اساس قیری، بین قشر رویه و قشر اساس سنگ شکسته قرار می‌گیرد و تا حدود ۰/۲۵ میلی‌متر اندازه اجزای تشکیل دهنده می ‌رسد.

اساس قیری :

این قشر به عنوان اولین قشر روسازی بتن آسفالتی می‌تواند مستقیماً روی قشر زیراساس یا اساس قرار گیرد. اساس قیری دارای دانه بندی درشت تر و مقدار قیر آن کمتر از آسفالت آستر و رویه می ‌باشد.

ماسه آسفالت :

ماسه آسفالت از اختلاط ماسه شکسته یا ماسه طبیعی شسته یا مخلوطی از این دو با قیر تهیه می‌گردد. ماسه آسفالت را می ‌توان در قشرهای به ضخامت حداقل ۱۵ میلی‌متر و بیشتر پخش و اجرا کرد. از ماسه آسفالت به عنوان قشر تسطیح آسفالت‌های قدیمی (قبل از روکش) نیز استفاده می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.