انواع مختلف بازیافت گرم و سرد آسفالت های قدیمی جاده ها : بازیافت سرد آسفالت شامل کندن ،شخم زدن ،تراشیدن و خرد کردن مصالح آسفالتی با قشر اساس و زیر اساس موجود انجام می شود. این مصالح بعد فرآوری مجدد در محل پروژه و در سطح راه و در دمای محیط و بدون حرارت ،بازیافت شده و نهایتا محصولی تولید می شود که عملکرد سازه ای دارد و در سطح راه پخش و متراکم می شود.

انواع مختلف بازیافت گرم و سرد آسفالت های قدیمی جاده ها

بازیافت گرم در محل  انجام عملیات بازیافت گرم ، در محل پروژه و از طریق گرم کردن سطح آسفالت موجود و برداشت آن صورت می پذیرد . مصالح برداشت شده با مواد جوان ساز و در صورت نیاز با آسفالت گرم یا مصالح جدید مخلوط شده و ضمن انجام مراحل کنترل کیفیت ، پخش و متراکم می گردد. بازیافت آسفالت، استفاده مجدد از آسفالتهای قدیمی است که قابلیت خدمت دهی اولیه خود را از دست داده است. این عمل معمولاً پس از اجرای عملیات کندن، شخم زدن، خرد کردن لایه آسفالتی خراب همراه یا بدون بستر شنی و پس از فراوری مجدد در سطح راه و یا کارخانه، اختلاط آن با قیر امولسیون و در صورت نیاز مصالح سنگی جدید در نهایت پخش و متراکم کردن آن در سطح راه صورت میگیرد. تکنولوژی بازیابی آسفالت طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و هم اکنون در اکثر کشورهای دنیا مورد بهره برداری قرار گرفته و روش ها و دستگاه های گوناگونی جهت بازیابی ابداع شده است که شرکت بهبود صنعت تامین کننده یکی از به روز ترین نمونه از این ماشین الات می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع مختلف بازیافت سرد آسفالت :

بازیافت سرد آسفالت به صورت کلی به دو صورت انجام می‌شود عبارت است از:

  • بازیافت درجا
  • بازیافت کارخانه‌ایبازیافت اسفالت سرد بازیافت اسفالت سرد, انواع روسازی آسفالت

1. بازیافت درجا :

در این نوع روش از بازیافت که به صورت درجا در محل پروژه انجام می‌شود در طول فرایند بخشی‌ یا کلیه لایه آسفالتی و لایه‌های غیر چسبیده روسازی موجود طبق ضخامتی که در نقشه‌های اجرایی کاملا مشهود است به نمایش گذاشته می‌شود که منجر به تراشیده و خرد شدن می‌گردد. این مصالح دانه بندی شده و مواد قیری و هیدرولیکی که به آن افزوده می‌شود. همچنین محصول تولید شده در سطح راه پخش و متراکم می‌گردد. کلیه این فرایندها در محل به صورت منظم بر اساس تعدادی از ماشین آلات انجام می‌شود که با استفاده از این روش شما می‌توانید تا عمق 30 سانتی متر از روسازی موجود را بهسازی کنید.

2. بازیافت کارخانه‌ای :

در این نوع از روش بازیافت که مصالح برداشت شده با استفاده از روسازی به‌یک کارخانه آسفالت مرکزی حمل و بعد از تهیه و تغذیه مصالح کارخانه و تولید کالاها بدون اینکه در معرض حرارت قرار بگیرد در دمای محیط پخش و کوبیده می‌شود. کارخانه آسفالت مرکزی برای انجام عملیات بازیافت سرد بایستی با استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز نظیر سنگ شکن، سیلو‌های تغذیه مصالح خرده آسفالتی، تسمه نقاله، سیستم مکانیزه برای اضافه کردن آب به مخلوط در شرایط مصرف کف قیر ‌یا امولسیون قیر و مواد اضافی هیدرولیکی، سیلوی ذخیره آسفالت و دیگر دستگاه‌های مورد نیاز باشد. با استفاده از روش‌های کارخانه‌ای که در شرایطی می‌توانید مورد استفاده قرار دهید که حجم مصالح بازیافتی بستر بسیاری بوده‌ یا برای تهیه مخلوط کنترل دقیقی در کلیه مراحل تولید آسفالت مد نظر قرار گیرد.