مزایای اجرا و نصب عایق رطوبتی قیر و گونی در سطوح : قبل از اجرا باید سطح کار ریسمان شده،کاملا صاف و تمیز باشد و لوله های بخاری، کف شوی و هواکش ها در محل مشخص شده نصب شده باشند . در این روش قیر را به وسیله ی گونی تثبیت و مسطح میکنند زیرا الیاف گونی نقش مسطح کننده را ایفا میکنند. در کل قیرگونی به دوصورت یک لایه و دو لایه انجام میشود. ضخامت قیرگونی نباید بیشتر از 2تا3 سانتی متر باشد . باید توجه داشت که سازه تحمل وزن قیرگونی را داشته باشد. آهک و شفته آهکی قیر را فاسد و از بین میبرد ، بنابراین نباید بر روی این ملات ها قیرگونی انجام شود. باید برای ملات زیر از ماسه و سیمان استفاده گردد. زیر سازی بام نیز باید به قدر کافی محکم باشد ، به طوری که در اثر وارد شدن وزن قابل توجهی به آن تغییری حاصل نشود . شیب هدایت آب به داخل آبروها باید بین 3تا5 درصد باشد.

مزایای اجرا و نصب عایق رطوبتی قیر و گونی در سطوح

نوع قیر مصرفی باید نسبت به شرایط آب و هوایی استفاده گردد. پس از اتمام عایق کاری از یک لایه بتن آسفالتی استفاده شود . ضخامت آسفالت باید 2سانتی متر باشد و در زمستان و هوای سرد ، درجه حرارت آن 120 درجه سانتی گراد و در هوای گرم حداقل60 درجه سانتی گراد باشد . قیرهای مصرفی نباید بیش از 150 درجه سانتی گراد گرم شوند،زیرا در حرارت زیاد قیر تجزیه شده و خصوصیات آن تغییر می کند. قیر باید تا زمانی که گرم و روان است،استفاده شود. غلظت قیر در هنگام اجرا جهت جذب بیشتر باید تا حد امکان کم باشد تا بتواند در الیاف گونی نفوذ وبا یک نسبت در تمام سطوح جذب شود. برای عایق قیرگونی درهر متر مربع 2کیلوگرم قیر روان 70*60جهت سطح زیرین و برای قشرهای بعدی پس از یک لایه گونی 1.5کیلوگرم مخلوط 60*70و 15*90 به نسبت مساوی و به صورت روان و یکنواخت استفاده شود. در مرحله نهایی لایه ای از مخلوط75درصد قیر مذاب 15*90و 25درصد قیر 60*70 به مقدار 1.5 کیلوگرم اجرا شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

روش قیرگونی پشت بام روش قیرگونی پشت بام, مزایا اجرای عایق های قیری

در آخرین قشر قیر اندود از قیر60*70استفاده نمیشود. چون که اولا در هوا گرم تابستان ایجاد روندگی کرده و آسفالت را ترک می کند. ثانیا روان شدن و راه افتادن قیر ممکن است باعث گرفتگی آبروها و ناودان ها شود. در صورتیکه آسفالت کمتر از مقدار تعیین شده پخش شود ، موجب ترک خوردگی بصورت ترک های طولی از مسیر هم پوشانی چتایه ها می گردد و باعث نفوذ آب زیر آسفالت می شود . اگر آسفالت با استفاده از قیر سفت 15*90 تولید و اجرا شود؛ در زمستان باعث ایجاد ترک خوردگی های موزاییکی و به اشکال مختلف گردیده و باعث از هم پاشیدگی و دان شدن ماسه آسفالتی می گردد. عمر مفید عایق رطوبتی قیرگونی به طور متوسط کمتر از ده سال بوده و ترمیم متناسب آن با مشکلات اجرایی زیاد و هزینه های قابل توجه و مزاحمت برای ساکنان ساختمان در فصول سرد همراه است.