بهترین عایق مخازن سوخت جهت ایزولاسیون و عایق بندی نمودن : مخازن سوخت از حساسترین مخازن نگهداری میباشند. این مخازن در احجام مختلف تولید میشوند. جنس این مخازن به عمدتا از فلز میباشد. مخازن حمل سوخت و نگهداری سوخت در زیر مجموعه قرار میگیرند. مخازن نگهداری نفت، مشتقات نفتی و فراورده های نفتی از جمله مخازنی می باشند که به صورت گسترده در مناطق مختلف دنیا استفاده میشوند. مخازن سوخت دارای استاندارهای متعددی جهت نگهداری می باشند. پوشش مخازن سوخت قابلیت ساخت با استفاده از مواد کامپوزیت را هم دارند. به صورت عمده رزین های اپوکسی یا اپوکسی وینیل استر جهت تولید این پوشش مخازن به کار برده میشوند. مخازن نگهداری گازوئیل بیشترین حجم خوردگی را در بین مشمول خود می کنند. از این رو برای پوشش مخازن سوخت باید از پوشش هایی استفاده کرد که کمترین میزان خوردگی را دارند تا بتوان به این صورت هم کیفیت سوخت داخل مخزن را حفظ کرد و هم طول عمر این مخازن را بالا برد.

بهترین عایق مخازن سوخت جهت ایزولاسیون و عایق بندی نمودن

مخازن فلزی جزو قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تجهیزات برای نگهداری مایعات از جمله آب هستند. تانکرهای فلزی در پشت بام بسیاری از خانه و مناطق صنعتی قابل مشاهده است و سال‌هاست که مهم‌ترین منابع نگهداری آب محسوب می‌شوند. از دیرباز تلاش‌های گسترده‌ای برای پوشش سطح تانکرهای فلزی انجام شده و از مواد مختلفی نیز استفاده شده است. معمولا عایق کاری مخازن فلزی به صورت خارجی انجام می‌شود و پوسته بیرونی تانکر با عایق پوشانده خواهد شد. در برخی مواد و استفاده‌های خاص، درون تانکر نیز توسط مواد شیمیایی عایق بندی می‌شود. تماس برخی از مواد صنعتی با فلز باعث ایجاد واکنش شیمیایی شده و به همین دلیل باید سطح داخلی تانکر نیز عایق بندی شود. از دیگر علت‌های عایق کاری مخازن فلزی جلوگیری از زنگ زدگی بدنه تانکر است. بدنه تانکرها اگر همزمان در معرض رطوبت و هوا قرار بگیرند سریعا زنگ زده و استقامت خود را از دست می‌دهند. همچنین زنگ زدگی باعث ورود ترکیبات فلز به درون آب یا مایع درون تانکر شده که باعث ایجاد تغییر در ماهیت و خواص آن‌ها می‌شود. جهت اطلاع از اجرای محصول ضد اسید با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق مخازن سوخت عایق مخازن سوخت, انواع پوشش مخازن ذخیره

از مواد مختلفی برای عایق کاری مخزن‌های فلزی استفاده می‌شود که ایزوگام یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین گزینه‌ ها است. ایزوگام به خوبی از انتقال رطوبت جلوگیری می‌کند و مقاومت نسبتا خوبی در برابر تغییرات دمایی دارد. این روش که به قیرگونی هم معروف است می‌تواند از بدنه تانکر در برابر ضربات و فشارها نیز محافظت کند. طی سال‌های گذشته مواد پلیمری توانسته‌اند محبوبیت زیادی بین پیمانکاران صنعتی پیدا کنند. یکی از کاربردهای این مواد عایق کاری مخازن فلزی است. با استفاده از مواد پلیمری امکان عایق کاری به صورت خارجی و داخلی وجود دارد. این مواد به خوبی می‌توانند سوراخ‌ها، ترک‌ها و شکاف‌ها را پر کنند. همچنین ترکیبات پلیمر آب‌گریز هستند و در تماس با آب واکنش شیمیایی نخواهند داشت.