روش نصب عایق نوار سرجوش در محل بست و اتصال لوله : نوار عایق سرجوش را به دور لوله ها به ویژه لوله های گاز به جهت محافظت از لوله ها استفاده می کنند. پس از نصب لوله ها و جوشکاری یک خط و لوله باید تمام قسمت های مربوط به سرجوش ها و نقاط اتصال همین طور خود خط لوله نوار عایق پیچی شود. این مرحله معمولا قبل از قرار دادن لوله در کانال انجام می شود. پس از اطمینان از سلامت اتصالات محل های جوشکاری بر روی لوله ها ماده ای پلیمری که به چسب یا رنگ پرایمر مشهور است ، بر روی تمام اتصالات محل های جوش نیز نوار سرجوش کشیده می شود، گاهی به انواع نوار سرجوش و خطی نوار آلتن هم گفته می شود.

روش نصب عایق نوار سرجوش در محل بست و اتصال لوله 

پس از نصب لوله ها و جوشکاری یک خط لوله باید تمام قسمت های مربوط به سرجوش ها و نقاط اتصال همین طور خود خط لوله نوار عایق پیچی شده شود. این مرحبه معمولا قبل از قرار دادن لوله در کانال انجام می شود. البته آزمایش با دستگاه های نشتی یاب مانند هالید دتکتور انجام می شوند تا از سلامت لوله و اتصالات اطمینان حاصل شود. پس از اطمینان از سلامت اتصالات و محل های جوشکاری بر روی لوله ها ماده ای پلیمری که به چسب یا رنگ پرایمر مشهور است بر روی سطح لوله ها و منافظ پخ خورده می زنند و لوله آماده نوارپیچی است. استاندارد نوار کشی الزام به قرار گرفتن ۵۰درصد از نوار اولیه بر روی ۵۰درصد از دور بعدی نوار دارد. بر روی تمام اتصالات و محل های جوش نیز نوار سرجوش کشیده می شود. گاهی به انواع نوار سرجوش و خطی نوار آلتن هم گقته می شود. در صورتی که حلقه نوار در هنگام نوار پیچی به پایان برسد، نوار جدید حداقل یک دور روی نوار قبلی پیچیده شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق سرجوش لوله عایق سرجوش لوله, انواع نوار لوله ها و مخازن

در پایان کار نوارپیچی باید نوار سه دور روی هم پیچیده شود. در صورتیکه نوار پیچی لوله ها قبل از جوشکاری انجام شده باشد ، نوار پیچی سرجوش ها و اتصالات باید بوسیله نوار نرم مخصوص سرجوش ها و اتصالات انجام شود. در مواردی مشاهده شده که بعضی از مجریان از نوار سفید برای عایق کاری استفاده می کنند، لازم به ذکر است که نوار سفید به نام نوار روئی در لوله کشی فشار قوی مطرح بوده و مشخصات آن به علت ضعیف بودن، مناسب برای عایق کاری مصارف خانگی و تجاری فشار ضعیف نمی باشد. این نوار در فشار قوی، بر روی نوار زیرین پیچیده می شود.