روش آب بندی فشار مثبت در بالکن و سرویس بهداشتی : یکی از اصطلاحات پرکاربرد در صنعت عایق بندی و آب بندی، آب فشار مثبت و آب فشار منفی یا عایق بندی فشار مثبت و فشار منفی است. در واقع اصطلاح درست در این مقوله آب بندی یا عایق بندی جهت مثبت و منفی است. به طور خلاصه به حالتی که آب و عایق هر دو در یک سمت دیواره باشند؛ آب بندی یا عایق بندی فشار مثبت و به حالتی که آب در یک سوی دیواره و عایق در سمت مقابل آن قرار داشته باشد؛ آب بندی یا عایق بندی فشار منفی گفته می شود.  چنانچه فشار آب از درون محفظه ایی به سمت بیرون آن باشد آن را فشار آب مثبت نامیده میشود. عایق بندی فشارمثبت یک سیستم عایق بندی خارجی  و رویی است. یک سیستم عایق بندی مثبت با طراحی مناسب می تواند از ساختار و فضای داخلی در برابر اثرات رطوبت و آب تحت فشار محافظت کند.

روش آب بندی فشار مثبت در بالکن و سرویس بهداشتی

در نظر گرفتن این فشار برای عایق بندی سطوح خارجی چون آب بندی سرویس های بهداشتی، آب بندی بالکن و آب بندی استخر حائز اهمیت است. برای اجرای آب بندی فشار مثبت پیش از هر اقدامی باید نواحی مورد نظر را کاملا خشک کرد تا عاری از هرگونه رطوبت شود سپس می توان تهمیدات لازم برای انجام آب بندی فشار مثبت را انجام داد. آب بندی استخر، سرویس های بهداشتی، تراس و ... به روش فشار مثبت انجام می شود و معمولا از شیوه هایی مثل کاشی کاری، اجرای رنگ ها و پوشش ها، چسب های نانو، ژئوممبرین استفاده می شود.  بدون عایق بندی، آب از استخر به خارج راه پیدا کرده و در اصطلاح دچار نشتی شده و استخر آب کم خواهد کرد. در این حالت، ما دیواره را از داخل استخر یعنی همان جایی که بعدا با آب پر خواهد شد؛ عایق می کنیم. حالا آب به همان سمت دیوار فشار وارد می کند که ما آن را با عایق پوشانده ایم. در اصطلاح آب بندی به این آب، آب فشار مثبت و به این نوع عایق بندی، عایق بندی فشار مثبت و در اصطلاح بین المللی آن، آب بندی جهت مثبت می گویند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید.

عایق فشار مثبت عایق فشار مثبت، عایق رطوبتی فشار مثبت

فشار وارد شده بر سازه و اجزای آن برای نحوه ی رفتار سازه تاثیر گذار است لذا انواع فشارهای وارد بر سازه مستلزم به کار گیری روش متفاوتی برای آب بندی است که با استفاده از ملات آب بندی و تحهیزات به خصوص انجام می شود.