عایق کاری مناسب لوله ها جهت حفاظت از ساختمان : لوله‌ها نقش اساسی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی بویژه در تاسیسات نفت و پتروشیمی ایفا می‌کنند. این لوله‌ها بخش‌های اصلی سازه‌های نیروگاهی مانند توربین‌ها و بویلرها را به یکدیگر متصل می‌کنند. به کمک این لوله‌ها است که جریان ماده و انرژی امکان‌پذیر می‌شود. برای این‌که چنین فرآیندهایی به درستی انجام بگیرند، مواد موجود در لوله‌ها باید در شرایط عملیاتی خود مانند دما، ویسکوزیته و فشار مناسب قرار بگیرند. به همین دلیل، علاوه بر نصب صحیح لوله‌ ها، بهره‌ گیری از عایق لوله نیز در دستیابی به این اهداف اهمیت بالایی دارد. در این مطلب به بررسی عایق لوله و نحوه نصب و انواع آن پرداخته می‌شود.

عایق کاری مناسب لوله ها جهت حفاظت از ساختمان

عایق کاری برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل لوله و کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از هدر رفتن انرژی نیز نقش مهمی دارد و همانند یک بازدارنده عمل می‌کند. از مهم‌ترین کاربردهای عایق کاری انواع لوله می‌توان به جلوگیری از انبساط لوله، همچنین شکستگی‌ ها و خرابی‌های بعد از آن اشاره کرد. زمانی که آب درون لوله منجمد شود، حجم آن بیشتر می‌شود و این موضوع موجب ایجاد آسیب جدی به سیستم لوله کشی می‌گردد. اما زمانی که در لوله کشی از عایق کاری مناسبی استفاده شود، احتمال ایجاد یخ زدگی درون لوله‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کند و کمتر در معرض آسیب قرار می‌ گیرد. از طرف دیگر لوله کشی برای انتقال مواد داغ و گرم باید به عایق کاری مناسبی مجهز شود. استفاده از عایق کاری روی سیستم لوله کشی آب داغ می‌تواند از ورود سرما به داخل لوله‌ها جلوگیری کنند و در نتیجه سرما کمتر روی دمای آب داخل لوله تأثیر می‌گذارد. معمولاً لوله‌هایی که در دماهای بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، گرمای بیشتری را هدر می‌دهند و از همین رو باید از عایق کاری با ضخامت بالاتری برای این لوله کشی‌ها استفاده نمود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق لوله در کرج عایق لوله در کرج, انواع پوشش لوله

پیش از آن‌که بخواهید عایق لوله مناسب را از میان انواع عایق لوله انتخاب کنید باید با عوامل موثر در انتخاب عایق لوله آشنا باشید. دو عامل اساسی در انتخاب عایق، قطر لوله و ضخامت جداره عایق است. به بیان ساده، هر سطحی که نسبت به محیط خود، داغ‌تر باشد، گرما از دست می‌دهد. این هدررفت گرما به عوامل مختلفی وابسته است اما دمای سطح و اندازه آن از جمله مهم‌ترین فاکتورها به شمار می‌آید. زمانی که عایقی را بر روی سطحی داغ قرار دهید، دمای سطح خارجی کاهش پیدا می‌کند. این مورد در لوله‌ها و عایق لوله نیز صدق می‌کند. زمانی که دمای سطح، کمتر از محیط باشد نیز شرایط مشابهی رخ می‌دهد. در هر دو حالت، بخشی از انرژی هدر می‌رود. این هدررفت انرژی به طور معمول با استفاده از عایق‌های مناسب جبران می‌شود. در ادامه، عوامل موثر در انتخاب عایق لوله را توضیح می‌دهیم.