انواع عایق رطوبتی جامد جهت آب بندی سطوح بیرونی سازه ها : ایزوگام و قیرگونی را همه ی مهندسین فعال در حوزه ساختمان می شناسند. البته پوشش کاهگل به عنوان یکی از قدیمی ترین پوشش های محافظتی به ویژه در برابر نفوذ رطوبت در سال های دور در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گرفت. در سال های بعد قیر گونی به عنوان یک سیستم مورد اطمینان جهت آب بندی فضای تر ساختمان از جمله آب بندی پشت بام، آب بندی سرویس های بداشتی، آب بندی بالکن و سایر قسمت های ساختمان مورد استفاده قرار گرفت. عایق های رطوبتی پیش ساخته موسوم به ایزوگام نیز نزدیک به ۳ تا ۴ دهه است که در ایران رایج شده است.

انواع عایق رطوبتی جامد جهت آب بندی سطوح بیرونی سازه ها

استفاده از عایق رطوبتی خوب در داخل ساختمان از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود، نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان باعث زرد شدن گچ های دیوارهای داخل ساختمان می‌ شود و زیبایی ظاهری داخل ساختمان را از بین می برد. پس از مدتی دچار کپک و سبزی می شود و با گذشت زمان این دیوارها و گچ ها خرد شده و فرو می ریزند همچنین نفوذ رطوبت به درون دیوارهای گچی باعث بروز بوی نامطبوع در درون خانه می شود ، همچنین وسایلی که در مجاورت این دیوار ها قرار دارند نیز پس از مدتی خراب می شوند و و سایل پارچه ایی نیز دچار گندیدگی میشوند تمام نکاتی که گفته شد در مورد عایق مایع عم صدق می کند. از انواع عایق رطوبتی می توان عایق رطوبتی جامد و مایع را نام برد.

عایق رطوبتی جامد عایق رطوبتی جامد, بهترین عایق های رطوبتی در کرج

که نوع مایع آن به تفصیل توضیح داده شد و نوع جامد آن نیز شامل عایق های سنتی از جمله :

  • عایق رطوبتی قیر وگونی
  • عایق رطوبتی ایزوگام
  • عایق رطوبتی سیمانی
  • و موارد دیگر

عایق رطوبتی مایع و جامد همانطور که از اسمشان پیداست در ظاهر و ماده تشکیل دهنده باهم تفاوت دارند و همین تفاوت در ساختار باعث ایجاد تفاوت در نحوه ی اجرا، حمل و نقل و .. می شود. از جمله معایب عایق رطوبتی سنتی  این است که چون مواد اولیه به صورت جامد هستند دارای دشواری برای حمل و نقل آن ها از محل خرید به محل مصرف هستند ونیز نیاز به نیروی کار برای حمل و نقل و جابه جایی دارند و برای استفاده از این نوع عایق ها باید تجهیزاتی جهت تولید و آماده سازی عایق در محل مصرف ایجاد نمود از جمله مشعل و بشکه و… علاوه بر اینها در فصول بارانی نیز نمی توان به راحتی از عایق رطوبتی جامد استفاده کرد، عایق رطوبتی جامد را نیز نمی توان در درزها و سطوح ناهموار  اجرا کرد. تمامی موارد ذکر شده از جمله مشکلاتی است که در اجرای عایق رطوبتی جامد با آن ها مواجه ایم و عایق رطوبتی مایع هیچ یک از مشکلات ذکر شده را ندارد و یا در حجم کمتری داراست. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.