روش های عایق‌ بندی و آب بندی مخازن آب توسط بهترین عایق ها : با توجه به حفظ منابع توسط عایق‌بندی، اتلاف انرژی کاهش یافته و صرفه اقتصادی بالایی دارد. از طرفی با دید محیط زیستی می‌توان به کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای اشاره کرد. با عایق‌بندی انتقال حرارت کاهش می‌یابد در نتیجه از یخ‌ زدگی مایع ( استفاده از مخازن چهار لایه فوم دار ) و یا گرم شدن آن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر نوعی از عایق برای ضد حریق کردن مخازن با عنوان پوشش ضد حریق نیز امنیت مخزن را در برابر آتش‌ سوزی و از بین رفتن مخزن و مایع درون آن نجات می‌دهد.

روش های عایق‌ بندی و آب بندی مخازن آب توسط بهترین عایق ها

استفاده از شیوه های کاربردی و آسان  باعث  ایجاد ساختاری آب بند و مقاوم در گذر زمان می شود . امروزه استفاده از مواد مختلف آب بندی بسیار افزایش یافته است و علاوه بر آن عدم ارایه مشخصات فنی دقیق و اجرایی توسط فروشندگان و تامین کنندگان محصولات عایق کاری نوین و اجرای ضعیف باعث شده است تا روش های اجرایی انجام شده دوام و کارآیی لازم را نداشته باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.عایق کاری انواع مخزن عایق کاری انواع مخزن, بهترین عایق های مخازن

انواع روش آب بندی و عایق کاری مخازن :

1. نوعی از عایق‌بندی سنتی، ایزوگام و قیرگونی می‌باشد. این نوع عایق زمان اجرای به نسبت طولانی دارد و مشکل اساسی آن وجود ترکیبات آلی فرار است.
2. نوعی از عایق‌ بندی برای پر کردن خلل و فرج داخلی مخازن و عدم نفوذ آب به خارج از مخزن استفاده از پودر پلیمری می‌باشد. این پودر پلیمری که اغلب بر پایه آکریلیک یا استایرن آکریلیک می‌باشد با سیمان و آب ترکیب می‌شود و واکنش می‌دهد. نواقص و ترک‌ها را از بین برده و ازآنجایی‌ که پودر پلیمری آب‌گریز است با مایع درون آن هیچ‌ گونه واکنش نمی‌دهد و عایق مناسبی می‌باشد.
3. با توجه به پیشرفت فناوری نانو در عصر جدید، استفاده از عایق رطوبتی نانو راهی دیگر برای عایق مخازن می‌باشد. این نوع عایق مقاومت شیمیایی بالا دارد. با محیط‌ زیست سازگاری بالا دارد. نیازی به تخریب عایق پیشین ندارد. آنتی باکتری و آنتی یو وی می‌باشد.
4. جهت عایق‌بندی مخزن آب فاضلاب از پوشش‌های اپوکسی بیس فنول A با پلی آمین به‌ عنوان سخت کننده استفاده می‌شود. عایق اپوکسی مقاومت شیمیایی بالایی دارد. باید مدنظر داشت که این عایق بر روی رطوبت اجرا نشود.
5. کفپوش پلی یورتان‌ دو جزئی نیز برای حفاظت از مخازن آب استفاده می‌شود. این عایق مقاومت در برابر اشعه یو وی، مقاومت بالا در برابر خراش و سایش را دارد، منعطف، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و حرارتی می‌باشد.
6. پلی اوره نوعی دیگر از پوشش برای عایق مخازن آب می‌باشد. کفپوش پلی اوره نسبت به پلی یورتان آب‌گریز تر می‌باشد و مقاومت بالاتری دارد. سازگار با محیط‌زیست و غیر سمی می‌باشد. برای محافظت در برابر خوردگی این ماده بر روی سطح اسپری می‌شود. نوعی از پوشش پلی اوره گرید 2060 برای عایق مخازن آب آشامیدنی مناسب است.