مراحل چگونگی قیرگونی و روش صحیح انجام قیرگونی بام : در صورتیکه می خواهید از قیرگونی برای عایق بندی استفاده کنید ، باید در ابتدای حتما توان تحمل ساختمان را بررسی کنید که آیا می تواند وزن مصالح قیرگونی را تحمل کند. عایق کاری و انجام اقداماتی جهت جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان از جمله اقدامات مهمی است که هر فردی برای امنیت و آسایش خانواده اش انجام می دهد. امروزه عایق های زیادی به بازار آمده است. یکی از این عایق ها قیرگونی پشت بام است که به خاطر در دسترس بودن مواد و مصالح آن و هم چنین به خاطر هزینه پایین آن طرفداران زیادی دارد .

مراحل چگونگی قیرگونی و روش صحیح انجام قیرگونی بام

اجرای قیرگونی پشت بام پس از اجرای کلیه تاسیسات عبوری از کف‌ها و بام و شیب‌بندی و دورچینی با انجام می‌شود. جهت اجرای قیرگونی پشت بام باید سطح کار، کاملاً خشک باشد به همین دلیل باید از اجرای کار در شرایط بارندگی، اجتناب گردد. در قیرگونی پشت بام ابتدا باید شیب‌بندی پشت بام به یکی از روشهای درست انجام گرفته و شیب‌بندی کاملاً خشک شده باشد. تعداد لایه‌های قیرگونی پشت بام بستگی به نوع پوشش محافظ روی آن و همچنین شرایط جوی و … دارد. برای اجرا  قیرگونی پشت بام به صورت صحیح باید از افراد متخصص و مجرب در کار استفاده کرد. نیروهای متخصص و با تجربه در شرکت خدمت از ما به صورت کاملا اصولی کار خود را انجام می دهند و هیچ اشکالی در کار باقی نمی گذارند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

قیرگونی در پشت بام قیرگونی در پشت بام, انواع عایق رطوبتی قیری

قیرگونی پشت بام :

  • در مرحله اول سقف ساختمان حتما قبل از اجرای قیرگونی باید کاملا باسیمان پوشانده شود. این سیمان باید فاقد ترک و کاملا یکدست بوده و قیرگونی به طور کامل به سطح آن بچسبد و تمام درزها پوشانده شود.
  • سپس باید قیر را با دمای حداکثر 180 بر روی سیمان ریخت به گونه ای که تمام قسمت های سیمان شده به طور کامل پوشانده شود تا از نفوذ آب و مواد دیگر در ان کاملا جلوگیری شود.
  • در مرحله بعد با یک گونی درجه 1 روی قیر را بپوشانید. در حین این کار مراقب باشید که گونی در هنگام پهن شدن دچار پارگی و در رفتگی نشود همچنین دقت کنید که تمام چین خوردگی‌های گونی صاف شود .
  • سپس با مخلوط کردن قیر نرم با قیر سفت یک لایه جدید قیر بر روی گونی بکشید . مراقب بشید که در این مرحله گونی پاره نشود و همچنین قیر بر روی تمام سطح ریخته شود و جایی خالی نماند.
  • در مرحله بعد برای اینکه تمام راه نفوذ آب بسته شود ، مراحل قیرگونی را به صورت معکوس انجام دهید .
  • در مرحله بعد دوباره بر روی گونی یک لایه قیر بکشید. تمامی موارد مراحل قبلی مثل یکدست بودن وعدم پارگی گونی در این مرحله نیز باید رعایت شوند.
  • درآخر حتما قیرگونی انجام شده را بلافاصله پس از اتمام کار و سپس بعد از 24 ساعت امتحان کنید تا کاملا از عدم نفوذ آب در آن مطمئن شوید.