اجرای ضد حریق کردن و عایق کاری مخازن در کرج : با توجه به حفظ منابع توسط عایق ‌بندی، اتلاف انرژی کاهش یافته و صرفه اقتصادی بالایی دارد. از طرفی با دید محیط زیستی می‌توان به کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای اشاره کرد. با عایق ‌بندی انتقال حرارت کاهش می‌یابد در نتیجه از یخ‌ زدگی مایع (استفاده از مخازن چهار لایه فوم دار) و یا گرم شدن آن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر نوعی از عایق منبع آب برای ضد حریق کردن مخازن با عنوان پوشش ضد حریق نیز امنیت مخزن را در برابر آتش‌ سوزی و از بین رفتن مخزن و مایع درون آن نجات می‌دهد.

اجرای ضد حریق کردن و عایق کاری مخازن در کرج

در مناطق بسیار گرم کشورمان در صورت نصب مخزن آب بر روی پشت بام و یا فضای بازی که در معرض تابش شدید نور خورشید واقع شده است امکان افزایش دما و گرم شدن بیش از حد آب درون مخزن، منبع یا تانکر آب وجود خواهد داشت. از طرف دیگر در زمستان ها نیز سرما و یخبندان می تواند دمای آب درون مخزن آب را به شدت کاهش بدهد. به همین دلیل عایق بندی تانکر آب چه در زمستان و چه در تابستان اهمیت دارد. تا پیش از ورود و تولید مخازن پلی اتیلن در ایران عمدتاً از مخازن فلزی استفاده می شد که به شدت آب درون آن به دلیل تابش نور خورشید و گرمای هوا  گرم می شد و شرایط نا مطلوبی را ایجاد می کرد. در زمستان ها نیز مخازن آب فلزی به سرعت شروع به یخ زدگی می کردند و جریان آب درون آن ها قطع می شد. به همین دلیل در بسیاری از مناطق سردسیر و یا گرم سیر،مخازن فلزی بدون لایه های عایق بندی عملاً کاربری مناسبی تخواهند داشت. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق مخزن در کرج عایق مخزن در کرج, انواع عایق مخازن

روش عایق‌ بندی مخازن آب :

  • نوعی از عایق ‌بندی سنتی، ایزوگام و قیرگونی است. این نوع عایق کاری تانکر آب زمان اجرای به نسبت طولانی دارد و مشکل اساسی آن وجود ترکیبات آلی فرار است.
  •  نوعی از عایق‌ کاری برای پر کردن خلل و فرج داخلی مخازن و عدم نفوذ آب به خارج از مخزن استفاده از پودر پلیمری است. این پودر پلیمری که اغلب بر پایه آکریلیک یا استایرن آکریلیک است با سیمان و آب ترکیب می‌شود و واکنش می‌دهد. نواقص و ترک‌ها را از بین برده و ازآنجایی‌ که پودر پلیمری آب‌گریز است با مایع درون آن هیچ‌ گونه واکنش نمی‌دهد و عایق مناسبی است.
  •  با توجه به پیشرفت فناوری نانو در عصر جدید، استفاده از عایق رطوبتی نانو راهی دیگر برای عایق مخازن است. این نوع عایق تانکر آب مقاومت شیمیایی بالا دارد. با محیط‌ زیست سازگاری بالا دارد. نیازی به تخریب عایق بندی پیشین ندارد. آنتی باکتری و آنتی یو وی است.
  • جهت عایق‌ بندی مخزن آب فاضلاب از پوشش‌های اپوکسی بیس فنول A با پلی آمین به‌ عنوان سخت کننده استفاده می‌شود. عایق اپوکسی مقاومت شیمیایی بالایی دارد. باید مدنظر داشت که این عایق بر روی رطوبت اجرا نشود.
  • کفپوش پلی یورتان‌ دو جزئی نیز برای حفاظت از مخازن آب استفاده می‌شود. این عایق مقاومت در برابر اشعه یو وی، مقاومت بالا در برابر خراش و سایش را دارد، منعطف، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و حرارتی است.
  • پلی اوره نوعی دیگر از پوشش برای عایق مخازن آب است. کفپوش پلی اوره نسبت به پلی یورتان آب‌گریزتر است و مقاومت بالاتری دارد. سازگار با محیط‌زیست و غیر سمی است. برای محافظت در برابر خوردگی این ماده بر روی سطح اسپری می‌شود. نوعی از پوشش پلی اوره گرید ۲۰۶۰ برای عایق مخازن آب آشامیدنی مناسب است.