خدمات عایق بندی مخازن در صنایع نفت و پتروشیمی : مخازنی که در زیر زمین دفن می شوند بایستی برای این منظور طراحی ساخته شده باشند. مخازن را باید بطور کامل و مناسب در مقابل زنگ زدگی محافظت نمود. مخازن زیر زمینی بایستی دارای پوشش حفاظتی مناسب باشند و هنگام نصب مخزن دقت کافی به عمل آید که پوشش محافظتی آنها دچار سائیدگی و خراشیدگی نگردد. این مخازن باید روی پایه های استوار قرار داده شود و با ریختن خاک و شن اطراف مخازن پر شود و همچنین با کوبیدن خاک و شن، مخازن در موقعیت خود ثابت نگهداری شوند. خاک و شن باید فاق سنگ و یا اجسام سخت باشد. حداقل پوشش روی مخزن از خاک و شن بایستی 60 سانتیمتر باشد. لوله کشی ها ممکن است در روی زمین و یا زیر زمین و یا ترکیبی از آنها انجام شود ولی در هر حال بایستی پیش بینی های لازم جهت جلوگیری از زنگ زدگی و صدمات مکانیکی لوله ها بشود.

خدمات عایق بندی مخازن در صنایع نفت و پتروشیمی

در مجاورت محل عبور وسائل نقلیه و یا در داخل ساختمان، لوله ها بایستی طوری نصب شوند که صدمه مکانیکی به آنها وارد نیاید. بحث خوردگی و فرسودگی همیشه در صنایع نفت و پتروشیمی، مهم و حائز اهمیت بوده است. در حقیقت فرسودگی و خوردگی در قسمت‌های مختلف نظیر لوله‌ها و اتصالات، مخازن حمل و نگهداری مواد شیمیایی مختلف، برج‌های خنک‌کننده، مبدل‌های حرارتی و غیره می‌تواند خسارت‌های جدی را به سیستم تحمیل کند. لذا انتخاب رنگ مناسب جهت رنگ آمیزی مخازن و سایر تأسیسات پتروشیمی، می‌تواند پوشش مناسبی برای این تأسیسات ایجاد کرده و از خوردگی و فرسودگی زود هنگام آن‌ها جلوگیری کند. همانطور که اشاره شد مخازن با توجه به جنس آن‌ها (فولادی و یا…) همواره در معرض خوردگی هستند. از این رو استفاده از رنگ‌های با خاصیت ضدخوردگی اهمیت پیدا می‌کند. یکی از این آستری‌ها، پرایمر اپوکسی زینک ریچ( غنی از روی) می‌باشد که به طریق حفاظت کاتدی ( آند فدا شونده) از سطوح در برابر خوردگی محافظت می‌ نماید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش مخزن گاز پوشش مخزن گاز, انواع پوشش مخزن

در صورتی که مخازن ذخیره سازی مایعات قابل اشتعال هم، در همان محوطه مخازن گاز مایع وجود داشته باشند، باید یا مخازن مایعات قابل اشتعال را در داخل حصار خاکریزی شده قرار داد و یا با ایجاد جدول بندی شیبهای مناسب از ورود احتمالی مایعات که از مخازن فوق الذکر خارج می شود، به محوطه مخازن گاز مایع جلوگیری کرد. -در صورتی که مخازن ذخیره سازی مایعات قابل اشتعال هم، در همان محوطه مخازن گاز مایع وجود داشته باشند، باید یا مخازن مایعات قابل اشتعال را در داخل حصار خاکریزی شده قرار داد و یا با ایجاد جدول بندی شیب های مناسب از ورود احتمالی مایعات که از مخازن فوق الذکر خارج می شود، به محوطه مخازن گاز مایع جلوگیری کرد.