کارایی قیر طبیعی پلیمری در صنعت راه : از آنجائیکه قیر به تنهایی هیچگاه از خواص فیزیکی مکانیکی کاملاً رضایت بخشی برخوردار نبوده است. از این رو محققان همواره در تلاش هستند خواص قیر را اصلاح نمایند. اصلاح خواص قیر باعث بالا رفتن کیفیت آن و افزایش عمر سرویس‌دهی پوشش شده و در نتیجه هزینه‌های نگهداری و مرمت پوشش بنحو چشمگیری کاسته خواهد شد. عمده ضعف قیرها شامل حساسیت بالا، خاصیت کشسانی اندک، محدود بودن دامنه سرویس دهی از نظر دما و خواص مقاومت تنشی می باشد. افزودنی های مختلفی برای بهبود خواص قیر بکار رفته است که عمده آنها پلیمرها میباشند. از خواص قیرهای پلیمری می توان به خاصیت چسبندگی عالی، عملکرد بالا در هر دو محدوده دمای بالا و پایین، خاصیت کشسانی بسیار خوب، مقاومت بهتر در برابر روان شدن و تغییر شکل در دمای بالا، کاهش حساسیت دمایی، بهبود استحکام کششی و افزایش مدول سختی در دماهای بالا اشاره کرد.

کارایی قیر طبیعی پلیمری در صنعت راه

در سال‌ های اخیر به وضوح ثابت شده است که قیرهای معمولی دیگر نمی‌ توانند پاسخگوی نیازهای صنعتی جوامع مختلف باشند و این باعث شده است که امروزه قیرها با مواد مختلفی مخلوط و بهینه شوند. برای حل مشکلاتی مانند ایجاد فاصله‌های زیاد بین دانه‌های قیر از روش پلیمری کردن آن استفاده می‌شود. قیرهایی که دارای رزین ترموپلاستیک الاستومری هستند امروزه استفاده‌های بسیار زیادی دارند و در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیر طبیعی که در اشکال مختلفی همچون پودر گیلسونایت وجود دارد زمانی که به صورت پلیمری باشد به دلیل داشتن ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های منحصر به‌ فرد می‌تواند کاربردها و استفاده‌ های متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

 

  • این قیرها می‌توانند در صنعت عایق سازی خصوصاً تولید انواع ایزوگام برای موقعیت‌های جغرافیایی مختلف مناسب باشند.
  • از قیر پلیمری می‌توان در صنعت راه و جاده‌سازی و تولید آسفالت‌های پلیمری استفاده کرد.
  • استفاده به عنوان عایق‌های ضد رطوبت و پوششی در صنایع نفت و گاز
  • کاربرد به عنوان پوشش‌های حفاظتی در برابر اکسیداسیون و خوردگی و …
  • استفاده در صنایع ساختمان‌سازی
  • کاربرد در صنایع حفاری، سیمان، خودروسازی و …

عایق قیر پلیمری مخصوص عایق قیر پلیمری مخصوص, پوشش پلیمری

قیر طبیعی پلیمری به عنوان یکی از بهترین انواع قیرها شناخته می‌شود که به سبب داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون خلوص بالا، دمای ذوب بین 160 تا 220، مقاومت بالا در برابر رطوبت، چسبندگی عالی، سازگاری با مواد نفتی و … کاربردهای مختلفی دارند. قیر طبیعی پلیمری در حقیقت از نظر ویژگی‌ ها و خواص بهبود پیدا کرده و می‌تواند در مقایسه با قیرهای معمولی استفاده‌های بهتر و بیشتری دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.