فروش انواع قیر مخصوص کارهای عمرانی در جهانشهر کرج: یتومن یا قیر چیست ؟واژه قیر کلمه قیر در زبان سانسکریت با لفظ بیتومین ( Bitumen ) گفته و استفاده شده است. در زبان فارسی نیز کلمه قیر به معنای قطران ذغال سنگ میباشد بیتومن یا قیر چیست ؟بیتومن ماده‌ی سیاه رنگی که حالت خمیری شکل دارد و کاربرد اصلی آن در عایقکاری رطوبتی و ساخت آسفالت است .قیر دارای انواع گوناگونی است که هر یک از انواع آن کاربرد متفاوت و خاص خود را دارد . به بیان تخصصی تر میتوان گفت قیر ترکیبی هیدروکربنی خمیری شکل و کلوییدی با منشاء طبیعی یا پالایشگاهی است . قیر از لحاظ رفتار فیزیکی ماده ای است که در هر دما رفتاری خاص نشان میدهد در دمای محیط نه رفتار یک ماده الاستیکی دارد و نه یک ماده ویسکوز است رفتار قیر شامل ترکیبی از این دو حالت یعنی رفتار ویسکوالاستیکی می باشد.

عایق قیری

فروش انواع قیر مخصوص کارهای عمرانی در جهانشهر کرج

قیر نفتی و قیر طبیعی:قیر معمولاً از تقطیر نفت خام به دست می‌آید. چنین قیری قیر نفتی یا قیر تقطیری نامیده می‌شود. قیر نفتی محصول دو مرحله تقطیر نفت خام در برج تقطیر است. در مرحله نخست تقطیر، مواد سبک مانند بنزین و پروپان از نفت خام جدا می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به یک اتمسفر (واحد) انجام می‌شود. در مرحله دوم نیز ترکیبات سنگین مانند گازوئیل و نفت سفید خارج می‌شوند. این فرایند در فشاری نزدیک به خلاء صورت می‌پذیرد. در نهایت مخلوطی از ذرات جامد بسیار ریز به نام آسفالتن باقی می‌ماند که در ماده سیال گریس‌مانندی به نام مالتن غوطه‌ور است.اما برخی از انواع قیر در طبیعت و در اثر تبدیل تدریجی نفت خام و تبخیر مواد فرار آن در اثر گذشت سال‌های بسیار زیاد به دست می‌آید. چنین قیری، قیر طبیعی نامیده می‌شود و دوام آن بیشتر از قیرهای نفتی است. چنین قیری ممکن است به‌صورت خالص در طبیعت وجود داشته باشد (قیر دریاچه‌ای) مانند دریاچه قیر بهبهان ایران و دریاچه قیر تیرینیداد آمریکا، یا از معادن استخراج شود (قیر معدنی). قیر طبیعی با نام یواینتایت (Uintaite) نیز شناخته می‌شود.

فروش انواع قیر مخصوص کارهای عمرانی در جهانشهر کرج

قیر دمیده:قیر دمیده از دمیدن هوای داغ به قیر خالص در مرحله آخر عمل تصفیه به دست می‌آید. در این فرایند، هوای داغ با دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی‌گراد توسط لوله‌های سوراخ‌دار به محفظه حاوی قیر دمیده می‌شود. در اثر انجام این فرایند، اتم‌های هیدروژن موجود در مولکول‌های هیدروکربورهای قیر، با اکسیژن هوا ترکیب می‌شود و با تشکیل آب، عمل بسپارش اتفاق می‌افتد. قیر دمیده نسبت به قیر خالص دارای درجه نفوذ کمتری است، درجه نرمی بیشتری دارد و حساسیت کم تری نسبت به تغییرات دما دارد.

قیر مخلوط یا محلول:در ترینیداد، قیر را از دهانه آتشفشان خاموش در می‌آورند. رویه بسته قیر را شکسته، و از زیر آن قیر را برداشت می‌نمایند که باز قیر، روان شده و جای آنچه که برداشته شده را پر می‌کند. این قیر دارای ناخالصی (جسمهای معدنی و ریشهٔ گیاهان) است. آن را در دمای ۱۶۰ درجه آب کرده ، و صاف می‌کنند که آن را قیر ترینیداد پالوده(Trinidad-epure) می‌نامند.

شرکت گوهر ابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز میباشد،شماره تماس:09121754110

عایق قیری

قیرابه:قیرابه (قیر امولسیون) با مخلوط کردن قیر و آب و یک ماده امولسیون‌ساز به‌دست می‌آید.

موارد کاربرد قیر:کارهای عمرانی و ساختمانی،راه ها، فرودگاهها، زمین های ورزش ، بنیاد ساختمان ، عایق کاری ساختمان و….

زمینه های هیدرولیکی:کانالها ، پلها ، مخازن آب ، سد و ….

مصارف صنعتی قیر:پوشش محافظ فلزات ، رنگ آمیزی ، درزبندی ، باطری سازی ، تایر سازی ، کفاشی ، پوشش لوله گاز زیر زمینی و ….