انواع پوشش های آب بندی مخازن صنعتی بتنی : از جمله سازه هایی که نیازمند آب بندی می باشند مخازن بتنی آب یا فاضلاب می باشند. مخازن بتنی آب و فاضلاب به علت ماهیت بهره برداری نیازمند حفظ و نگهداری آب و همچنین حفظ دوام در برابر شرایط تخریب می باشند. آب بندی مخازن بتنی به دو روش آب بندی در حین ساخت و آب بندی ثانویه قابل انجام می باشد. که البته این امر در بسیاری از مواقع نیازمند اجرای توامان به خصوص در سازه های فاضلابی می باشد. در زیر به شرح دو سیستم آب بندی مخازن بتنی پرداخته شده است.

انواع پوشش های آب بندی مخازن صنعتی بتنی

این روش از آب بندی می تواند در دو روش تزریق رزین های پلی یورتان و اپوکسی و انواع پوشش های آب بندی صورت پذیرد. تزریق رزین های پلی اورتان و اپوکسی بوسیله پمپ مخصوص می باشد که آب بندی از داخل و عمق بتن را بدنبال خواهد داشت. پس از اجرای یک سازه بتنی، اعم از هیدرولیکی یا سازه عادی همچون ساختمان و دیوار حائل، در صورت عدم آتیه نگری مهندسی درباره مسائل مربوط به آب بندی، سازه با مشکلات بسیار جدی روبرو خواهد شد. در این زمینه حتی دیده شده بخش هایی از سازه نیمه ساخت برای انجام آب بندی مورد تخریب قرار گرفته و علاوه بر افزایش هزینه و زمان، موجبات مضرات ناشی از ضربات دینامیکی حاصل از تخریب و یا بستر سازی برای خوردگی فولاد بدلیل نفوذ آب به داخل بتن و همچنین وقوع پدیده شستگی فراهم شده است.

طرح آب بندی مخازن طرح آب بندی مخازن, اجرای عایق در مخازن بتنی

پوشش های آب بندی عبارتند از :

  1. نفوذگر و کریستال شونده بتن.
  2. پلیمری سیمانی دو جزئی بتن.
  3. پلی اورتان و اپوکسی بتن.
  4.  پلی اورتان بتن.
  5. پوشش آب بند کننده اکرولیکی بتن.
  6. پوشش آب کننده سیلوکسان بتن.

یکی دیگر از شرایطی که ممکن است نیاز باشد برای استخرها یا مخازن آبی موجود سیستم آب بندی مخازن جدید طراحی و اجرا نمود، تخریب یا مشکل پیدا کردن استخر موجود است. در این شرایط هم با توجه به اینکه سیستم آب بندی به خوبی عمل نکرده است، باید دقت کافی در انتخاب طرح آب بندی جدید را ارائه نمود. به طور خلاصه می توان موارد زیر را برای تعمیر سیستم آب بندی جدید برشمرد:

  • ارزیابی اولیه سازه موجود.
  • آماده سازی سطح.
  • آب بندی لوله کشی و سیم کشی سازه موجود.
  • انتخاب مصالح صحیح.
  • مسلح سازی بتن استخرها و مخازن آب.

همانطور که ذکر شد یکی از مواردی که باید در طراحی استخرها در نظر گرفت، اصلاح طرح اختلاط بتن بر مبنای افزودنی مورد نظر است. این اصلاح طرح باید علاوه بر دوام مورد نظر بتن باشد که بر مبنای استانداردهای موجود انجام شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.