بهترین روش های آب بندی استخر و مخازن آب : یکی از بهترین روش های آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب استفاده از دستورالعمل زیر می باشد. در روش پیشنهادی ذیل جهت آب بندی استخر و آب بندی مخازن آب، استفاده از محصولات آب بندی نظیر ملات آب بندی RCM، چسب بتن آب بند MCP و عایق رطوبتی MCI توصیه شده است. یکی از مزیت های این روش آب بندی استخر و مخازن آب، عملکرد بسیار خوب محصولات مذکور در آب بندی سازه هایی از این دست می باشد. در ضمن این که در ارائه این پیشنهاد فنی قیمت تمام شده روش آب بندی بسیار به صرفه تر از استفاده از محصولات مشابه خواهد بود.

بهترین روش های آب بندی استخر و مخازن آب

بتن با وجود خصوصیات منحر به فردی که باعث گردیده به عنوان پر مصرف ترین ماده ساختمانی به شمار آید دارای خصوصیاتی می باشد که حفظ شرایط بهره برداری و دوام آن مستلزم رعایت اصول حفاظت می باشد. پر واضح است عمده مشکلات بتن را از منظر دوام می توان به نفوذپذیری بتن در برابر گاز و آب نسبت داد. از این رو بدیهی است که با کنترل و کاهش نفوذ آب به درون بتن می توان تا حدود زیادی بتن را در برابر عوامل مخرب حفاظت نمود. جهت اطلاع از فروش محصولات با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

به دو روش می توان بتن را آب بندی کرد :

  1. بتن باید در مقابل مواد شیمیایی و اسیدی محافظت گردد. ( بتن در صورت کاهش نفوذپذیری در برابر این شرایط پایداری بیشتری پیدا می کند. )
  2. به دلیل درز های که در حالت اجرایی به وجود می آید و بتن های نامتراکم و نیز اشتباهات طراحی در زمان احداث، در روش ثانویه این موضوع پوشش داده می شود.

پوشش آب بندی مخازن پوشش آب بندی مخازن, عایق های پوششی مخزن

روش های آب بندی و حفاظت بتن :

آب بندی سازه های بتنی به دو روش قابل انجام می باشد. روش نخست کاهش نفوذپذیری، کنترل و حفاظت در ساخت بتن و روش دوم روش های ثانویه و پس از ساخت. از نظر نگارنده بنا به دلایل ذیل ، روش دوم یعنی حفاظت و آب بندی ثانویه موثر تر و مناسب تر می باشد :

  1. در بسیاری از مواقع لازم است که بتن در برابر مواد خوردنده ، شیمیایی و اسیدی محافظت گردد که بتن با وجود کاهش نفوذپذیری در برابر این شرایط دچار ضعف و آسیب می گردد.
  2. در زمان احداث سازه های بتن به علت اشتباهات طراحی و اجرایی بتن دارای نقاط ضعف ماننده درزهای اجرایی و بتن های نامتراکم می باشد که این امر با وجود کاهش نفوذپدیری و لحاظ تمهیدات مناسب برای جسم بتن می تواند محلی برای نفوذ باشد که در سیستم های ثانویه این موضوع نیز پوشش داده می شود.