انواع پوشش ها و لایه های محافظتی عایق های صوتی : انواع پوشش ها و لایه های محافظتی جهت زیبا سازی بر روی عایق های صوتی عبارتند از :
دیوار بنایی : متشکل از رابیتس کاری و اجرای گچ و خاک یا بلوک های سفالی و گچ کاری و همچنین پنل های گچی پیش ساخته که بصورت فاق و زبانه اجرا می گردند. دیوار پوشش های آماده نظیر : کناف، چوب، MDF، لمینت، ورق کامپوریت ، تایل های شیشه ای و ...
بدیهی است هر چه ضخامت عایق صوتی انتخابی بیشتر باشد، بر اساس قوانین فیزیک جذب صدای بالاتری داشته و از لرزش و انعکاس صوت تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل می آورد. نوارهای درزگیر از جنس عایق STI FLEX جهت درزبندی پنجره، درب و کاهش صوت به داخل محیط به کار رفته که در ابعاد و سایزهای گوناگون قابل ارائه می باشد و جنس آن نیز همانند جنس عایق صوتی از عایق الاستومری می باشد. همچنین عایق های صوتی شرکت STI قابلیت استفاده در بدنه اتومبیل را دارند. به طور مثال جهت جلوگیری و پوشش صدای موتور اتومبیل به داخل، می توان از عایق الاستومری فومی با ضخامت 13 یا 10 میلیمتر استفاده نمود. ضمنا از عایق های الاستومری صوتی دو رو صاف می توان بر روی لوله های فاضلاب جهت کاهش صدای سیال داخل لوله ها نیز استفاده کرد.

انواع پوشش ها و لایه های محافظتی عایق های صوتی

پوشش لایه های عایق صوتی پوشش لایه های عایق صوتی, عایق بندی صوتی

مدل‌های پنل عایق صوت (آکوستیک) :

  • فوم های صاف : از این فوم ها به دلیل سطح صاف، بیشتر به عنوان پایه ای برای قرارگیری عایق های صوتی دیگر استفاده می شود. نصب آسانی دارند و بیشتر برای فضاهای داخلی که قصد داریم به ضخامت دیوار بیافزایند تا مانع عبور سر و صداهای خارجی به داخل شویم، استفاده می شوند.
  • فوم های شانه تخم مرغی : این فوم ها به دلیل وجود هرم های چهار وجهی در کنار یکدیگر، جذب صوت بالایی دارند و امکان انعکاس صدا را به پایین ترین شکل خود می رسانند. به دلیل ظاهری شبیه شانه تخم مرغ به این نام معروف شده اند.
  • فوم های وج یا منشوری : این فوم ها خاصیت بالایی در جذب صدا دارند. البته گاهی اوقات از آنها علاوه بر عایق صوتی، برای دکور کردن فضا هم استفاده می شود. یکی از نکات مهم در این فوم ها جهت گیری آنها است. مثلا اگر امواج صوت افقی باشند، باید فوم را به صورت عمودی نصب کنید و بالعکس.
  • فوم های ترکیبی : این فوم ها از ترکیب مشخصات فوم های دیگر ساخته شده اند که می توانند تا حد بسیار بالایی از انتقال صوت جلوگیری کنند. فوم های ترکیبی به نام فوم دیفیوزر هم رواج دارند. از این فوم ها بیشتر در استودیوهای موسیقی و سالن های بزرگ استفاده می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.