انواع روش عایق بندی ضد خوردگی لوله های آب سرد ساختمانی : اگر هدف از عایق کاری لوله ها، حذف و جلوگیری از ایجاد رطوبت بر روی لوله ها و جلوگیری از خوردگی است، باید لوله های آب سرد را عایق کاری کنیم. زمانی که لوله های آب سرد در معرض تغییرات دمایی محیط قرار می گیرند رطوبت محیط را به صورت مایع بر روی خود جذب می کنند. این رطوبت و قطره های آب که به صورت شبنم بر روی لوله جمع می شود، چکه چکه بر روی زمین و وسایل می ریزد و باعث ایجاد خسارت می گردد. در کل رطوبت محیط را افزایش می دهد، باعث ایجاد بوی بد می شود، مکانی مستعد رشد باکتری ها، قارچ ها و حشرات موذی ایجاد می کند و باعث ایجاد خوردگی و کندانس می شود. در ساختمان ها لوله های آب به روش های مختلف توکار ، روکار در خارج یا داخل ساختمان به کار می رود. لوله های آب به هر روشی که در ساختمان به کار رفته اند بایستی عایق کاری شوند .

انواع روش عایق بندی ضد خوردگی لوله های آب سرد ساختمانی

قبل از انجام عایق کاری باید لوله های آب از مواد و مصالح تمیز شوند و در لوله های آب سیستم های گرم کننده ضد زنگ بر روی لوله ها زده شود و در صورت نیاز دو مرتبه این کار انجام شود .بعد از خشک شدن ضد زنگ بر روی لوله های توکار ساختمان از عایق پشم شیشه یا پشم سنگ مناسب پوشاند شود . همچنین استفاده از نوار های درزگیر برای عایق کاری لوله ها به عنوان یک روش معمول و متداول برای عایق کاری لوله ها استفاده از نوارهای درزگیر یا نوار تیپ های پلاستیکی و آلومینیومی است. البته امروزه این روش را نوع سنتی و قدیمی عایق کاری لوله ها می دانند، برای این کار می توان از انواع مختلفی از متریال ها بهره برد مانند نوار های درزگیر الاستومری، نوارهای درزگیر آلومینیومی و نوارهای تیپ پلاستیکی. این روش ساده ترین راه برای عایق کاری لوله ها می باشد. مخصوصاً برای جاهای دستگیر و پر پیچ و خم سیستم لوله کشی این روش عایق بندی کاربرد فراوانی دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق ضد خوردگی لوله آب سرد عایق ضد خوردگی لوله آب سرد, عایق کاری لوله های ساختمان

همچنین بهترین و مدرنترین راه برای عایق کاری لوله ها، استفاده از عایق های فوم است. این عایق ها انواع مختلفی دارند. عایق های الاستومری، عایق فوم پلی یورتان و فوم پلی اتیلن انواعی از این عایق ها هستند که عایق های الاستومری از بهترین این عایق ها می باشند. این عایق ها در طول های بلندی وجود دارد که سرعت نصب و عایق کاری را بسیار بالا می برد. عایق های فوم لوله ای در سایزهای متفاوتی وجود دارد، از سایز های ۱.۲ اینچ گرفته تا سایز های ۲ و ۳ اینچ برای این منظور تولید می شود.