انواع روش های عایق کاری توکار و روکار دیوار ساختمان ها : به کار بردن عایق حرارتی در ساختمان ها موجب صرفه جویی از 35 درصد الی 55 درصد در میزان مصرف انرژی می شود. این عدد با توجه به انتخاب عایق بندی اعم از انتخاب عایق حرارتی با ضخامت و نوع مناسب متغیر است. انتخاب روش عایق کاری کردن ساختمان ها با توجه به وضعیت دیوارها، نمای خارجی ساختمان ها، هزینه عایق کاری ها و... متفاوت می باشد. عایق کاری دیوارها در ساختمان ها دارای روش ها و متدهای گوناگونی اعم از عایق کاری دیوار با استفاده از سازه، عایق کاری دیوار بدون استفاده از سازه و عایق کاری با استفاده از متدهای جدید می باشد.

انواع روش های عایق کاری توکار و روکار دیوار ساختمان ها

با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت ساختمان و متدهای ساخت سریع خانه ها در کمترین مدت روش ها و متدهای جدیدی به وجود آمده اند. از جمله این روش ها می توان به ICF یا بلوک های سیمانی عایق و ساندویچ پانل ها اشاره کرد. از آن جا که درون این مصالح از عایق حرارتی استفاده شده است، دیگر نیاز به عایق کاری مجدد دیوارها نمی باشد. گفتنی است هریک از این روش های فوق برای شرایط خاصی مناسب هستند. به طور مثال، برای ساختمانی که ساخته شده است نمی توان از روش سوم جهت عایق کاری دیوارها بهره برد و باید از یکی از دو روش عایق کاری دیوار با استفاده از سازه و بدون استفاده از سازه استفاده کرد. البته پارامترهای اقتصادی نیز بر انتخاب عایق کاری ساختمان ها بی تاثیر نمی باشند. و توجه به نوع دیوار و نمای ساختمان در انتخاب عایق کاری از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی می توان گفت، عایق به صورت پوششی بر روی سقف، کف، دیوار‌ها و لوله ها نصب می‌شود و از ورود هر گونه جرم و انرژی به یک فضا جلوگیری می کند. تقسیم بندی عایق ها به دو دسته اصلی معدنی و پلیمری و چهار دسته حرارتی، صوتی، رطوبتی و آتش بر اساس نوع عملکرد است . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق حرارتی روکار دیوار عایق حرارتی روکار دیوار, عایق کاری انواع دیوار منازل

عایق کاری ساختمان به دو روش توکار و روکار انجام می شود. روش توکار به این صورت است که در جدار داخلی دیوارها به هنگام ساخت سازه یک عایق مناسب با شرایط محیطی قرار داده می شود. لازم به ذکر است، در این روش قالب بندی دیوارها به وسیله پروفیل های چوبی یا فلزی ساخته شده و عایق در میان قالب بندی قرار می گیرد. پس از انجام این کار، لایه بیرونی دیوار و به اصطلاح نمای خارجی ساخته می شود. این در حالی است که عایق های روکار بر روی دیوار نصب می شوند و پس از اتمام سازه می توان به اجرای آن ها اقدام کرد. استفاده از عایق های روکار در مکان هایی مانند استودیو ضبط صدا و موسیقی زیاد به چشم می خورد.  عایق کاری مکان هایی که از سازه مشخصی برخوردار هستند عموما با استفاده از عایق های معدنی صورت می گیرد. دلیل این امر انعطاف پذیری بالای این دسته از عایق ها است. عایق کاری بدون سازه نیز از دیگر راهکارهای اجرای عایق کاری بوده وهمان گونه که گفته شد، در مکان های بدون سازه از عایق های پلیمری استفاده می شود.