مقایسه ایزوگام دمیده و ایزوگام پلیمری در کاربردهای آنها : ایزوگام یک پوشش بسیار مقاوم از قیر و الیاف های مصنوعی است که توسط گرما و انتقال حرارت به سطح موردنظر چسبانده می شوند و با نصب آن ها از نفوذ انواع آب و رطوبت به لایه های زیرین در امان خواهیم بود. ایزوگام می تواند یک فناوری بسیار مناسب در جهت پیشگیری از نم و رطوبت های ساختمانی باشد.  ایزوگام دمیده از 60 تا 70 درصد قیر خالص ایجاد شده که از تقطیر نفت خام به دست می‌آید، در مواد تشکیل دهنده ایزوگام پلیمری به غیر از قیر می‌توان به استفاده از پلی استر، تیشو، لایه آلومینیم، فیلم پلی اتیلن و غیره اشاره کرد.

مقایسه ایزوگام دمیده و ایزوگام پلیمری در کاربردهای آنها

لازم است توضیحی مختصر دهیم ابتدا به توضیح پلی استر و تیشو می‌پردازیم. در کارخانه‌هایی که به تولید ایزوگام می‌پردازد غیر از قیر از موارد دیگری به نام پلی استر سوزنی و یا نبافته استفاده می‌کنند که این ماده خود از 2 لایه پلی استر تیشو تشکیل شده و بعد از قیر یکی از مواد عمده ساخت ایزوگام است. این مواد پلی استر کمترین واکنش را به آب نشان می‌دهند. از طرفی عایق خوبی برای جلوگیری از نفوذ آب است. از خصوصیات دیگری که این نوع پلی استر‌ها دارند، می‌توان به انعطاف پذیری و تغییر شکل در مواقعی که حرارت می‌بینند اشاره کرد. همین طور عدم پارگی در مواقعی که کشیده می‌شوند از مزایای مهمی است که باعث انتخاب این نوع پلی استر‌ها است، قیمت ایزوگام نیز با لایه پلی استر رابطه مستقیم دارد. به این صورت که پلی استر تک لایه از انعطاف و سبکی بیشتری نسبت به ایزوگام دو لایه که علاوه بر پلی استر یک لایه تیشو نیز دارد، برخوردار است. اما ایزوگام که از دو لایه تیشو و پلی استر همزمان استفاده می‌کند، استحکام و ضخامت بیشتری نسبت به پلی استر به تنهایی دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

انواع ایزوگام عایق بندی انواع ایزوگام عایق بندی, اجرای عایق بندی رطوبتی

قیر دمیده از مواد اصلی سازنده ایزوگام دمیده است که برای به دست آوردن آن در کوره‌های مخصوصی به نفت کوره‌ای یا اصطلاحا مازوت هوا می‌دمند و ماده باقیمانده قیر دمیده نام می‌گیرد که از نرمی بیشتری نسبت به ایزوگام پلیمری برخوردار است اما حساسیت آن به نفوذ آب و تغییرات دما کمتر است و کیفیت کم‌تری نیز نسبت به ایزوگام پلیمری دارد. از ایزوگام دمیده در ساختمان سازی استفاده چندانی نمی‌‌شود و برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که درجه حرارت در آن‌ها به سرعت تغییر می‌کند و از طرفی محیط اطراف آنها رطوبت کمتری دارد، مثلا از جمله این مکان‌ها استفاده از آن در باتری اتومبیل و اندودکاری است.