کاربرد انواع قیر های دمیده خمیری جهت ایجاد پوشش سطوح : قیر دمیده قیری است که از دمیده شدن هوا به درون مازوت (فت کوره) بدست می آید. مازوت (Mazut) یک هیدروکربن نفتی است که یکی از برش های بدست آمده در مراحل تقطیر و پالایش نفت خام در برج تقطیر است و به علت اینکه سنگین ترین قسمت از ترکیب نفت خام است، فرآورده ی پایین ستون تقطیر در خلاء است و بعد از برش های نفت، بنزین و نفت به دست می آید. مازوت نامی با ریشه ی روسی است و به دلیل سیاه رنگ بودن، با نام نفت سیاه نیز شناخته می شود. مازوت با نام های روغن چراغ، سوخت کثیف (Dirty Oil) نیز شناخته می شود و قابل اشتعال است. مازوت در بویلر ها و موتور های تولید قدرت استفاده می شود. نفت کوره ارزان ترین سوخت برای موتورهای دیزلی، نیروگاهها، کوره ها، حمام ها و… محسوب می شود.

undefined

کاربرد انواع قیر های دمیده خمیری جهت ایجاد پوشش سطوح

با دمیده شدن هوا در نفت کوره، اکسیژن هوا با اتم های هیدروژن که در مولکول های هیدروکربن مازوت وجود دارد ترکیب شده و موجب تشکیل مولکول های آب می شود. این امر باعث می شود عمل بسپارش اتفاق بیافتد. در این فرآیند ابتدا هوایی که باید درون نفت کوره دمیده شود، به دمای 200 الی 300 درجه سانتی گراد رسانده می شود. سپس توسط لوله های سوراخ دار مخصوص، طی فرآیندی به درون قیر دمیده می شود. انجام این عملیات بر روی نفت کوره باعث می شود درجه ی نفوذ پذیری کمتری نسبت به قیر خالص داشته باشد. همچنین درجه نرمی بیشتری نسبت به قیر خالص داشته و نسبت به تغییرات دما واکنش کمتری از خود نشان می دهد. بیشترین کاربرد قیر دمیده در تولید ایزوگام (صفحات پوششی برای جلوگیری از نفوذ آب) در بام ها و استخر و آب بندی های ساختمانی و… اندود کاری، باطری اتومبیل و… است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربرد قیر دمیده کاربرد قیر دمیده, انواع قیر در کرج تهران

در ساخت ایزوگام قیر دمیده بدون هیچ گونه مواد افزودنی وارد خط تولید می شود. انواع ایزوگام با خصوصیات متفاوت، با علامت های اختصاری نام گذاری می شوند؛ به عنوان مثال علامت اختصاری R 25/80 نشان دهنده ی این است که ایزوگام در دمای 25 درجه ی سانتیگراد، در جه نرمی یا نفوذ 80 را دارد. در ساخت ایزوگام با قیر دمیده استفاده از موادی همچون ، پلی استر، نایلون جهت روکش قیر، تیشو، ورق آلومینیوم با ضخامت 14 الی 16 میکرون و قیر دمیده متداول است.