آب بندی و ضد آب کردن سازه بتنی مجاور آب : بتن یک ماده‌ ی متخلخل است و اگر به خوبی آب بندی نشود، می تواند به مرور زمان مقدار زیادی آب را به خود جذب کند. این آب جذب شده می تواند حاوی آلودگی ها و مواد شیمیایی مختلفی باشد که تخریب بتن را رقم می زنند. اگر می خواهید که از عمر طولانی و دوام بالای بتن خود مطمئن شوید، لازم است که آب بندی آن را به صورت استاندارد انجام دهید. اما چگونه؟ بهترین راه و جدید ترین مواد آب بندی بتن چه چیزهایی هستند؟ در این نوشتار سعی داریم تا به توضیح این مسائل بپردازیم. آب بندی بتن به معنای جلوگیری از نفوذ آب به بتن و مقاومت در برابر فشار هیدرواستاتیک می باشد.

آب بندی و ضد آب کردن سازه بتنی مجاور آب

بتن در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد گفته می شود. این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمان های هیدرولیکی و آب است. امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان و نیز پوزولان ها، سرباره کوره ها، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و غیره تهیه شود. از دیرباز ضد آب کردن سازه مجاور آب اهمیت زیادی داشته است. با توسعه و همه گیری بتن این ماده به پرمصرف‌ترین ماده تبدیل شد. امروزه به نوعی آب بند کردن بتن به دلیل قابلیت استفاده در تمامی سازه‌های مجاور آب بسیار مهم است. به همین علت امروزه همه سازه‌های تونل و سد و پل در برابر نفوذ مایعات قدرت بالایی دارند. حفاظت سازه بتن آرمه در مبحث نفوذ پذیری به دلیل خوردگی فولاد اهمیت دوچندانی دارد. بتن چون یک جسم متخلخل است، نفوذ پذیر هم می‌باشد. ماده نفوذپذیر امکان جریان هر گونه سیالی در خود را دارد. بیشترین مشکل در بتن را آب و جریان این مایع ایجاد می‌کند. پس کم کردن فضای خالی بتن سبب جلوگیری از نفوذ آب در بتن است. یکی از خواص بتن غیر قابل نفوذ امان ماندن از سیکل یخبندان و ذوب است. وقتی آبی در بتن وجود ندارد پس در سرما نیز یک بحران در داخل بتن و ترکیدگی در اثر یخ زدن نخواهیم داشت. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آب بندی درزهای بتن آب بندی درزهای بتن, خرید پوشش بتن

در هر صورت جلوگیری از نفوذ آب در بتن و جریان یافتن آب سبب آب بند کردن بتن خواهد شد. آب بندی توسط ورقه‌های غیر قابل نفوذ مثل مواد پلیمری قیر و پلی اتیلن تشکیل شده است. پوسته‌های مایع هم مثل اورتان و آسفالت پلیمری را روی سطح بتن کشیده تا از ورود آب به بتن جلوگیری کند. این روش‌ها معمولا بعد از اجرای کل بتن استفاده می‌شود. از این‌اند ود هم برای تکمیل و افزایش قدرت آب بندی بتن موجود و هم برای رفع نواقص و ترمیم بتن استفاده می‌شود.