استفاده از عایق حرارتی ساده لوله در ساختمان : عایق های حرارتی ، برودتی پدیده نوینی در صنعت عایق میباشدکه توانسته تحول بزرگی در صنعت و ساختمان ایجاد نماید. این نوع عایق با توجه به نوع ساختاری که دارند توانسته اند جایگزین مناسبی برای انواع عایق های سنتی از جمله پشم شیشه ، پلی یورتان و ... باشند. لوله کشی ممکن است در دماهای بسیار بالاتر از دمای محیط کار کند. در این حالت اختلاف دما بین لوله و هوای محیط اطراف روی انتقال گرما در لوله تاثیر می گذارد. در بسیاری از شرایط جریان گرما انتقالی از لوله کشی مهم است و این انرژی به دلیل عدم عایق بندی لوله ها تلف می شود.

استفاده از عایق حرارتی ساده لوله در ساختمان

استفاده از عایق لوله حرارتی می تواند تا حد زیادی این اتلاف دما را کاهش دهد. ضخامت هایی که در این تجهیز برای صرفه جویی در مصرف انرژی استفاده می شوند، متفاوت است اما به عنوان یک قاعده کلی، لوله هایی که در دماهای بسیار بالا کار می کنند اتلاف گرمای بیشتری دارند و به دلیل صرفه جویی بیشتر ضخامت بیشتری در عایق لوله در نظر گرفته می شود. البته محل لوله کشی نیز در انتخاب ضخامت عایق تاثیر گذار است. به عنوان مثال، در برخی شرایط لوله کشی داخل یک ساختمان عایق بندی شده ممکن است نیازی به عایق کاری نداشته باشد. زیرا گرمای تلف شده (یعنی کاهش گرمای داخل لوله به خاطر اختلاف دما با محیط) ممکن است برای گرم کردن محیط استفاده شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق حرارتی لوله ای ساده عایق حرارتی لوله ای ساده, انواع پوشش لوله

از جمله موارد مورد استفاده آنها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-تاسیسات لوله های سرمایش لوله های گرمایش لوله های پنج لایه کانالهای هوا لوله های مسی.

2-ساختمان دیوارهای دوجداره حفاظت حرارتی سقف های آخر شوت زباله ها و ایزوموتورخانه ها.

3-صنایع صنایع پتروشیمی صنایع نفت نیروگاهها هواپیما سازی.

4-استخر و سونا سقف و دیوارهای استخر دیواره های سونای بخار و خشک مخازن و تانک های فلزی.

ضخامت های مورد استفاده در این تجهیزات برای صرفه جویی در انرژی متفاوت است. اما به عنوان یک قاعده کلی ، لوله هایی که در دمای بسیار بالا کار می کنند گرمای بیشتری را از دست می دهند به دلیل صرفه جویی بیشتر ، ضخامت بیشتری در عایق لوله در نظر گرفته می شود. البته محل لوله کشی نیز در انتخاب ضخامت عایق تأثیرگذار است.مثلا،در برخی موارد ، لوله کشی داخل ساختمان عایق بندی ممکن است نیازی به عایق کاری نباشد. زیرا گرمای از دست رفته (یعنی کاهش گرمای داخل لوله به دلیل اختلاف دما با محیط) امکان پذیر است.برای گرم کردن محیط استفاده می شود.