رفع نشتی و محافظت از استخر با عایق رطوبتی : یکی از مهمترین کارهای مراقبتی بعد از ساختن استخر، نگهداری از استخرهای خصوصی و عمومی می‌باشد. چون قاعدتاً استخرها از موادی مانند سیمان ساخته می‌شوند و این مواد خاصیت نفوذپذیری بالایی دارند. وقتی خاصیت نفوذ پذیری آنها بالا باشد، امکان انتقال و عبور آب بسیار بالا می‌رود. چون استخرها به عنوان یک منبع ذخیره آب به حساب می‌آیند، خیلی اهمیت دارد که حتماً به‌گونه‌ای ساخته و آب بندی شوند که ذره‌ای آب به بیرون نشت نکند. پس عایق بندی استخرها از ضروری‌ترین مراحل مراقبت استخرها می‌باشد.

رفع نشتی و محافظت از استخر با عایق رطوبتی

مشکلات نشتی آب در استخرها معمولاً در ابتدا با تَرَک‌های کوچک نمایان می‌شوند و به مرور زمان درزهای بزرگتر و مشکلات جدی‌تری برای استخر به وجود خواهند آورد و در نهایت آب نشتی پیدا خواهد کرد. در همین مرحله است که انرژی، زمان و آب بسیار زیادی به هدر خواهد رفت. خودِ فرآیند یافتن تَرَک‌ها و آب بندی کردن استخر زمان‌بر است. در این بین، متأسفانه اکثر افراد دانش فنی برای یافتن تَرَک‌ها را ندارند و اگر هم داشته باشند، به محض پیدا کردن آنها نمی‌توانند کاری را صورت دهند. درست است که با آب بندی استخرها در وهله اول به عایق بندی آن کمک می‌کنیم، اما به جز این مورد، آب بندی دارای مزیت‌های دیگری هم می‌باشد. با استفاده از آب بند کننده‌های مناسب شما متوجه می‌شوید که برای مدتی طولانی استخرها از نمای بیرونی بسیار خوبی برخوردار هستند. بعلاوه، آب بندی کردن، موجب محافظت از سازه استخر در برابر یخ زدگی و سرما خواهید شد. آب بندی کف استخر نیز از موارد دیگری است که توجه به آن حائز اهمیت است و بدون آن بعد از مدتی کف استخر تخریب شده یا آسیب می‌ بیند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی انواع استخر عایق بندی انواع استخر, عایق کاری استخرها

چسب نانو هم یکی دیگر از راهکارهای آب‌بندی استخر به شمار می‌رود. این چسب مایع که شیری رنگ است، پس از اینکه به سطح مورد نظر چسبید و خشک شد، کاملاً بیرنگ می‌شود. نام دیگر چسب نانو، چسب کاشی آب گریز می‌باشد. از دیگر موارد کاربرد این چسب می‌توان به استفاده از آن در سرویس‌ های بهداشتی، سونا و جکوزی اشاره کرد. چسب نانو که از پلیمرهای تقویت‌کننده ساخته شده، به راحتی به اکثر سطوح می‌چسبد. به طور کلی، موادی که با تکنولوژی ساخته شده‌اند، کاربرد زیادی دارند. در واقع به خاطر تولید آنها با مواد اولیه باکیفیت، می‌توان از این چسب‌ها به عنوان یک عایق بی‌نظیر در برابر رطوبت استفاده کرد. البته قیمت چسب نانو نیز به نسبت بالاتر است بنابراین بیشتر در استخرهایی استفاده می‌شود که سطح کمتر و مقیاس کوچکتری دارند.