عایق کاری لوله های آب گرم و آب سرد ساختمان : یکی از نکات مهم در عایق کاری ساختمان به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های ناشی از آن، عایق کاری لوله های آب می باشد. لوله های آب گرم و آب سرد هر دو عایق کاری می شوند، عایق کاری لوله های آب گرم به منظور جلوگیری از اتلاف حرارت می باشد و عایق کاری لوله های آب سرد معمولا برای جلوگیری از یخ زدگی آن ها در زمستان است. در تاسیسات گرمایشی باید تمام انرژی تولید شده صرف گرم شدن اتاق ها و ساختمان شود و از اتلاف آن ها جلوگیری شود، و این تنها از طریق عایق کاری مناسب لوله و تاسیسات گرمایشی صورت می گیرد. در تاسیسات گرمایشی برای جلوگیری از اتلاف حرارت تمام قسمت ها از جمله لوله ها، مخازن و دیگ تاسیسات با مواد مناسب عایق کاری می شود.

عایق کاری لوله های آب گرم و آب سرد ساختمان

عایق پشم سنگ یکی از مناسب ترین عایق های حرارتی صوتی و ضد حریق می باشد که در بسیاری از کشورها برای عایق کاری استفاده می شود. جنس این عایق ها از موادی تشکیل شده که در مقابل عبور گرما مقاوم هستند، این عایق ها تا حد زیادی از اتلاف گرما جلوگیری می کنند. از این عایق ها برای عایق کاری لوله های آب گرم، دیگ های آب گرم، مخازن مولد آب گرم مصرفی مثل منبع دو جداره و بدنه آب گرمکن ها، پوسیدن منبع انبساط باز، کانال های هوای گرم، پکیج ها، هواساز ها، کوره های هوای گرم استفاده می شود. هدف اصلی استفاده از عایق های حرارتی در سیستم های لوله کشی گرم، حفظ حرارت و جلوگیری از انتقال آن به محیط بیرون و هدررفت انرژی است. عایق الاستومری، پشم معدنی، پشم شیشه، سیلیکات کلسیم و ... معمولاً به عنوان مواد عایق حرارتی استفاده می شوند. عایق برودتی در سیستم های لوله کشی سرد برای جلوگیری از انتقال حرارت از بیرون لوله و پیشگیری از تراکم ناشی از جمع آوری رطوبت روی سطح لوله که به مرور زمان موجب آسیب هایی مانند زنگ زدگی و خوردگی لوله می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. فوم پلی اورتان، فوم پرلیت منبسط شده، فوم پلی استایرن منبسط شده و ... از مواد عایق برودتی هستند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری لوله ها عایق کاری لوله ها, پوشش عایق لوله تاسیسات

عایق های حرارتی همانطور که از اسمشان پیداست جهت جلوگیری از انتقال و هدررفت حرارت و گرما مورد استفاده قرار میگیرند. با استفاده از این عایق ها می توان ضریب هدایت حرارتی را به طرز موثری کاهش داده و مانع از اتلاف انرژی و سوخت اضافی شد. عایق های حرارتی موادی مقاوم به گرما هستند که مهمترین کاربردهای آنها شامل عایق بندی لوله ای آب گرم، عایق بندی دیگ موتورخانه، عایق بندی مخازنی مانند آبگرمکن، عایق کردن پکیج ها، کانال ها، کوره های هوای گرم و هواسازها می باشد.