انواع کاربرد عایق رطوبتی نانو در ساخت و ساز : نانو عایق فراورده ای حاصل از بسپارهای فراوری شده بر پایه رزین آکریلیک می باشد. این متریال مدرن را می توان با اطمینان به جای دیگر تولیدات عایقی موجود استفاده نمود. ضد آبهای تولید شده به دلیل قابلیت های ویژه ای مانند سهولت در اتصال، مقرون به صرفه بودن، دوام و ماندگاری بالا و…. هواداران زیادی دارد. عایق های نانو در سه نوع حرارتی، صوتی و رطوبتی تولید می شود و در صنعت ساخت و ساز استفاده های فراوانی از آن می نمایند.

انواع کاربرد عایق رطوبتی نانو در ساخت و ساز

همانطور که از اسمش پیدا است، عایق رطوبتی برای محافظت و جلوگیری از رطوبت یا آب به یک سطح دیگری ساخته شده و کاربرد دارد. مثل عایق پشت بام که از ورود رطوبت و آب و باران به داخل سقف و چکه کردن آب به داخل بنا جلوگیری می کند. در ساخت عایق های نانو مواد اولیه در سطح نانومتر به کار می روند. این روند باعث تولید مواد با اندازه بسیار ریز شده است که این مسئله خود یکی از ویژگی های مواد نانو به شمار می رود. پوشش های نانو دارای قابلیت های زیادی از جمله عایق رطوبتی هستند. عایق های رطوبتی نانو در واقع دارای خاصیت آبگریزی و روغن گریزی هستند. و همین ویژگی شان باعث می شود آب، روغن و گرد و غبار را به خود جذب نکنند. کارکرد ذرات نانو بسیار ساده است. قطرات آب دارای اندازه ای بیشتر از 100 نانومتر هستند. این در حالی است که مواد عایق نانو اندازه کوچک تر از این مقدار را دارند و تمام درز ها را پر میکنند. بنابراین قطرات آب نمی توانند از آنها عبور کنند و باعث نم زدگی نمی شوند. میزان دوام و قدرت این عایق به میزان عمر سطح زیر کار بستگی دارد. (حدودا 15الی20 سال) برای استفاده از عایق رطوبتی معمولا آن ها را هم اسپری  و هم با قلمو استفاده می کنند . جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کاربردهای عایق نانو :

عایق‌های نانو در موارد زیر کاربرد دارند:

  1. پل‌های ماشین رو
  2. سرویس بهداشتی، استخر، نمای ساختمان، پشت بام و کف ساختمان
  3. مخازن ذخیره آب آشامیدنی
  4. عایق بندی حوضچه‌های پرورش ماهی
  5. عایق کاری آبنما و غازهای مصنوعی
  6. کف کارخانه‌ها و فروشگاه‌ ها.

عایق نانو رطوبتی بیشترین استفاده را در استخر‌ها و سقف خانه‌ها دارد. این عایق صد در صد ضد آب است و مزیت مهم این عایق نصب آسان آن است که دیگر خطرات و سختی نصب ایزوگام‌های قدیمی را ندارد. نکته قابل توجه آن است که برای ایزوگام‌های قدیمی توصیه می‌کنند که آب یا برف روی سطح آن نماند زیرا رطوبت را از خود عبور می‌دهند. اما در این عایق رطوبتی تمامی این مشکلات برطرف شده است. این عایق از دوام و طول عمر بسیار بالایی نیز برخوردار است.