تفاوت قیر محلول و امولسیونی در صنایع راهسازی : در قیرهای محلول بجای آب در قیر امولسیون از مخلوط کردن قیر و حلال های نفتی حاصل میشوند. به دلیل استفاده از حلال نفتی در قیرهای محلول استفاده از آن در محیط زیست همراه خسارت برای آن است. به دلیل استفاده از حلال های نفتی برای مایع نمودن قیر، استفاده از آن گرانتر بوده و در مقایسه با قیرهای امولسیونی مقرون به صرفه نمی باشد. در هنگام بهره برداری برای روان شدن هرچه بیشتر قیر محلول استفاده از حرارت و گرم کردن آن قبل از مصرف لازم است که موجب میگردد هزینه های اجرا افزایش یابد.  قیرهای محلول در هنگام گرم کردن و حمل و نقل و بهره برداری به دلیل وجود مواد نفتی در آن بسیار خطرناک هستند و بایستی با احتیاط کامل با آن برخورد کرد.

تفاوت قیر محلول و امولسیونی در صنایع راهسازی

به دلیل استفاده از حلال های نفتی برای مایع کردن قیر مدت زمان زیادی برای تبخیر آن لازم است و پس از تبخیر درمقایسه با قیر امولسیونی از کیفیت کمتری برخوردار است. قیرهای محلول برای نگهداری محدودیت ندارند و در صورت نگهداری طولانی فقط ممکن است مقداری مواد فرار آن متصاعد گردند که با اضافه کردن مواد نفتی میتوان این مشکل را حل نمود. قیرهای محلول در مقابل درجه حرارت های زیر صفر مقاوم بوده و شرایط آب و هوای زمستانی در آن تاثیری ندارد. قیرهای محلول کاملاً سیاه رنگ هستند در صورتیکه قیرهای امولسیونی قهوه ای تیره می باشند. استفاده از قیرهای امولسیونی در شرایط مرطوب و نمناکی محیط و رطوبت بالا بلامانع است و مشکلاتی را در پی نخواهد داشت. از قیر معمولا برای عایق بندی بام‌ ها و کف حمام‌ ها استفاده می‌ شود. معمولا به منظور تثبیت قیر، آن را همراه با گونی مورد استفاده قرار می‌دهند که به آن قیرگونی گفته می‌ شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.تفاوت قیر امولسیون و محلول تفاوت قیر امولسیون و محلول, قیرهای محلول و امولسیونی
الیاف گونی نقش مسلح کننده قیر را دارند و قیر را در محل خود تثبیت می‌کنند. هم چنین محصولاتی مانند مقوای قیری یا نمد قیری که با نام‌های تجاری نظیر ایزوگام و… ارائه می‌شوند نیز کاریردی مشابه قیرگونی دارند. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت زمین به کف ساختمان، از بلوکاژ یا ماکادم استفاده می‌ شود. قیر محلول امولسیون در سال‌های اخیر با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و زیست محیطی به عنوان جایگزینی برای mc در نظر گرفته شده است. تفاوت بارز این دو در این است که در تولید این نوع بیتومن از نفت و در امولسیون از آب و ماده‌ی امولسیون ‌ساز استفاده می‌شود. به همین دلیل این نوع بیتومین در آب به صرفه‌تر و از نظر محیط زیستی، سالم‌تر محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر اکثر کشورهای پیشرفته به استفاده از این نوع قیر طبیعی روی آورده‌اند.