اجرای مواد پلیمری در بتن های آسفالتی در کرج : استفاده از آسفالت‌های حاوی قیر اصلاح شده با SBS در مناطقی که دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد هستند یا اختلاف دمای شبانه روز در آن‌ها زیاد است مطلوب به نظر می‌رسد. در هوای گرم کاهش نفوذ این قیر و ویسکوز نشدن آن به همراه استحکام بالای مخلوط امکان تحمل بار بدون ایجاد شیار را فراهم می‌نماید. مقاومت کششی عالی به همراه ضریب برجهندگی و روانی بیشتر مخلوط آسفالتی به همراه خواص الاستیک قیر، انعطاف پذیری مناسبی را ایجاد می‌نماید به نحوی که مخلوط در هوای سرد که رویه‌ها در معرض ترک‌های ناشی از انقباض هستند، قابل استفاده و بادوام باشد‌.

اجرای مواد پلیمری در بتن های آسفالتی در کرج

نهایتاً اینکه در مورد استفاده از این قیر در آسفالت علی رغم هزینه‌های اولیه‌ی بیشتر در تولید آن، به دلیل افزایش عمر روسازی از طریق افزایش دوام و صرفه جویی غیرمستقیم در چندین نوبت هزینه‌های بهسازی و ترمیم، پتانسیل اقتصادی شدن دیده می‌شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

خواصی که پلیمرهای ترموپلاستیک الاسترمر در بتن های آسفالتی ایجاد می نماید عبارتند از:

1- چسبندگی عالی

2- عملکرد در محدوده بالا و پایین

3- ازدیاد طول عمر و قابلیت الاستیسیته

4- انعطاف پذیری بیشتر در دمای پایین

5- مقاومت بهتر در مقابل حرکت و تغییر در دمای بالا

6- کاهش حساسیت دمایی

7- بهبود در استحکام کششی

8- افزایش مدول سفتی در دمای بالا.

درزگیری آسفالت با قیر پلیمری درزگیری آسفالت با قیر پلیمری, عایق بندی آسفالت

آنچه در استخراج پلیمر و قیر با اهمیت است آن است که نحوه استخراج پلیمر و قیر باید بصورتی باشد که پلیمر در فاز آروماتیک قیر متورم و در مواردی محلول گشته و پس از انجام اختلاط مناسب در دمای صحیح به شکل کاملا یکنواخت در قیر پراکنده شود. عوامل موثر در اختلاط قیر و پلیمر به شرح ذیل می باشد:

1- ترکیب شیمیایی قیر

2- ترکیب شیمیایی پلیمر

3- سایز ذرات

4- دمای اختلاط

5- زمان اختلاط

6- درصد پلیمر

7- نحوه اختلاط.

از اختلاط پودر لاستیک های بازیافتی و در صورت لزوم افزودنی های معدنی و یا مواد الیافی دیگر با قیر خالص تهیه می‌شوند و باید با مشخصات استانداردهای معتبر مطابقت داشته باشند. قیرهایی که از این راه اصلاح می‌شوند از نظر کندروانی به سه گروه یک تا سه به ترتیب با غلظت زیاد تا کم تقسیم می شوند. پودر باید با قیر داغ تا آنجا مخلوط شود و واکنش نشان دهد، که ذرات لاستیک، پیش از مصرف قیر، به اندازه کافی متورم و منبسط شود. پودر لاستیک به کار رفته برای تهیه این قیر باید دارای خواص منطقه در استانداردهای معتبر باشد. قیر اصلاح شده با پودر لاستیک برای آسفالت گرم ،مصرف می شود. درصد الیاف موجود در آسفالت نباید از نیم درصد و در صورت استفاده برای قیرپاش این نباید از یک دهم درصد وزنی پودر لاستیک بیشتر باشد.