کاربردهای عایق حرارتی XPS در سقف و دیوار : فوم عایق xps از مقاومت بالا و یکنواختی در کل سطح عایق برخوردار است بطوریکه حدودا مقاومت از ۳۰۰ تا ۶۵۰ کیلوپاسکال را تحمل می کنند و تنها حدود ۵ درصد تحت این فشار در مدت زمان زیاد تغییر شکل خواهد داد بنابراین مقاومت بهتری در برابر بارهای ثابت و خزش در زمان طولانی نسبت به دیگر انواع عایق ها دارد . عایق کاری پشت بام و عایق کاری کف از سایر مورد ها پر استفاده عایق xps به حساب می آید.

کاربردهای عایق حرارتی XPS در سقف و دیوار

بر اساس تحقیقات علمی، میزان اتلاف انرژی از طریق دیوارهای ساختمان حدود 40 درصد برآورد شده است. در این زمینه، یکی از کاربردهای اصلی عایق XPS، استفاده از آن به عنوان عایق حرارتی در دیوارهای ساختمان است. عایق کاری پشت بام و کف از دیگر موارد پرکاربرد این عایق است. بنابراین عایق XPS، در سه بخش ساختمان، کاربرد دارد: کف، سقف و دیوار. بهره برداری در زیر ساخت های حمل و نقل مانند باند فرودگاه، راه آهن و جاده، نماکاری ساختمان، ساخت قطعات دکوراتیو ساختمان و عایق کاری فونداسیون و دیوارهای نیلینگ از دیگر کاربردهای عایق XPS است. بر این اساس، فوم های XPS مانند سایر مصالح ساختمانی عایق، به دو صورت کاربرد دارند:

  • ساخت مصالح پیش ساخته که از جمله این مصالح می توان به ساندویچ پنل ها و ساندویچ پنل های بتنی اشاره کرد.
  • اجرای بخش های مختلف سازه که ساخت دیوارهای عایق و عایق بندی سقف را شامل می شود. عایق بندی سقف نیز شامل پشت بام (سقف بیرونی)، سقف های تخت، بام وارونه و سقف داخلی مانند سقف کاذب است.

بنا بر مطالعات بین المللی، در صورت استفاده صحیح از عایق کفی XPS در ساختمان مسکونی با عمر بالا، میتوان در مصرف انرژی صرفه جویی بسیاری کرد. کف صاف شده XPS با تهیه یک لایه کامل عایق روی دیوار، موجب بهبود بازده انرژی ساختمان می شود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

فوم تخت پلی اورتان XPS فوم تخت پلی اورتان XPS, عایق فومی حرارتی سازه

بر خلاف دیگر روش های تولید که باعث ایجاد حفره و خُلَل و فُرج(منافذ و سوراخ های بسیار ریز) در عایق تولیدی می شود، در روش تولیدِ عایق xps، بافتی یکنواخت با سلول های بسته و نفوذ ناپذیر ایجاد می شود که ضریب انتقال حرارت بسیار بسیار پایین و مقاومت بسیار بالا در برابر نفوذ رطوبت و عبور صوت و فشار به وجود می آید و این روش تولید خاص، رفتار عایق ایکس پی اس را از سایر عایق های مشابه  متمایز می کند. عایق ایکس پی اس در ضخامت های ۲ الی ۱۰ سانتی متر تولید می شود و با توجه به امکان تولید این محصول در ابعاد مختلف، میزان ضایعات آن در زمان نصب در مکانهای مختلف بسیار کم خواهد بود.