اجرای پوشش دهی مخزن ضداسید و شیمیایی : حفاظت از سازه‌های بتنی و فلزی که در مجاورت و تحت تاثیر بارهای شیمیایی قرار گرفته اند، امری حائز اهمیت، جهت حفظ و دوام سازه‌ها و نگهداری آن‌ها در برابر عوامل مهاجم در دراز مدت می‌باشد. در این بین خوردگی بتن و فولاد تقویت کننده بتن، هم از نظر رفتار عملکرد سازه و نیز از نقطه نظر اقتصادی یک مسئله مهم و جدی می‌باشد.اهمیت استفاده از پوشش‌‌های ضد اسید امروزه بر کسی پوشیده نیست. به دلیل استفاده وسیع از سازه‌های بتنی در شرایط متفاوت اقلیمی و انواع کاربری‌ها، در نتیجه بروز انواع آسیب‌دیدگی‌ها در بتن، توجه به پایایی بتن از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا در غیر این صورت سازه بتنی در طول عمر مفید خود توانایی سرویس‌دهی مطلوب را نخواهد داشت.

اجرای پوشش دهی مخزن ضداسید و شیمیایی

سازه‌های موجود در صنایع که در معرض خوردگی شدید قرار دارند نیازمند پوشش‌های مقاوم در برابر آسیب‌ها و خسارات می‌باشند تا از حوادث غیر قابل پیش‌بینی جلو گیری نماید. سیستم‌های متداول ضد خوردگی در زمینه‌های مختلف و به روش‌های گوناگون قابل اجراء بوده و مانع بروز مشکلات در صنایع گوناگون خواهند شد. همانگونه که ذکر شد انتخاب پوشش مخازن نگهداری مواد شیمیایی بسیار وابسته به نوع ماده شیمیایی دما و غلظت ماده شیمیایی است. در صورتیکه دما کمتر از 40 درجه و مواد شیمیایی اسیدها یا قلیاهای ضعیف با PH حدود 7 درصد باشد استفاده از پوشش اپوکسی بدون حلال به همراه هاردنرهای آروماتیک که مقاومت شیمیایی خوبی دارند توصیه می گردد. در صورتیکه PH مواد نزدیک به 14 یا صفر باشد و یا اینکه دما بالا باشد و غلظت ماده شیمیایی بیش از 5 درصد باشد باید کاملاً مطالعه گردد. عموماً در اینگونه موارد پوشش مسلح اپوکسی وینیل استر از جنس Bisphenol A Epoxy Vinyl Ester یا Phenolic Epoxy Vinyl Ester جوابگوی شرایط است که توسط الیاف مسلح می گردند به اینگونه از پوشش ها FRP گفته می شود. انتخاب نوع رزین، نوع الیاف مانند الیاف شیشه، الیاف کربن، الیاف کولار، الیاف MAT ، الیاف تیشو و غیره اهمیت زیادی دارد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق بندی مخازن عایق بندی مخازن، انواع عایق مخزن

این مخازن محلی برای حفظ مواد اسیدی و شیمایی می باشد . مخازن نگهداری اسید باید ضمن حفظ خواص مواد ذخیره شده , در برابر ویژگی های شیمایی و یا خورنده مواد نیز مقاوم باشند تا از هرگونه نشتی جلوگیری شود . همانطور که از نامش پیداست یک محل برای نگهداری هرگونه مواد اسیدی و شیمایی می باشد . برای نگهداری و انتقال مواد اسیدی به مخازن مخصوصی نیاز است , چراکه این مواد دارای خواص خوردگی , گاز های شیمایی و … می باشند . لذا از مخازن ذخیره که با عنوان مخازن ضد اسید یا مخازن نگهداری اسید شناخته می شوند حمل و ذخیره می شوند .