استفاده از نانولوله های کربنی در انواع صنایع : به خاطر خواص منحصر به فردی چون مقاومت کششی بالا و ساختار کربنی که نانولوله ها دارند و چون کربن کم وزن و ارزان می باشد، تحقیقات زیادی روی ساختارهای اتمی و الکترونی آن انجام شده است. رویای ساخت روبات های میکروسکوپی و بدنه های پولادی ماشین ها و ساختمان هایی که در برابر زلزله مقاوم هستند، با فناوری های نانولوله ها امکان پذیر خواهد بود. از نانو لوله کربنی برای ساخت ابزارهای نانو الکتریکی، باطری های یونی لیتیم، غشاها، سیستم ذخیره انرژی الکتروشیمیایی، حسگر شیمیایی و بیوشیمیایی و ابزارهای الکترونیک نوری استفاده می شود. این لوله ها در زمینه های مکانیکی، الکتریکی و کاتالیزوری به خاطر بالا بودن سطح ویژه آن ها کاربرد بسیاری دارند. نانولوله ها با اضافه شدن به پلیمرها، کامپوزیت هایی با خواص مناسب ایجاد می کنند که نسبت به کامپوزیت های دارای کربن سیاه از نظر رسانایی بهتر عمل می کنند.

استفاده از نانولوله های کربنی در انواع صنایع

استفاده از نانولوله های کربنی در کامپوزیت هایی با ساختار پلیمری فواید مشخص و روشنی دارد. تقویت کنندگی با نانولوله به خاطر جذب بالای انرژی طی رفتار انعطاف پذیر الاستیک آن ها میزان سفتی کامپوزیت را افزایش می دهد؛ این ویژگی مخصوصا در شبکه های سرامیکی کامپوزیتی برپایه نانو اهمیت می یابد. چگالی کم نانولوله ها ، در مقایسه با استفاده از فیبرهای کوچک کربنی، یک ویژگی بسیار خوب دیگری در این کامپوزیت ها می باشد.نانولوله ها در مقایسه با فیبرهای کربنی معمول، تحت نیروهای فشاری کارایی بهتری ازخود نشان می دهند، که به خاطر انعطاف پذیری و عدم تمایل به شکست آن ها تحت نیروی فشاری است.تحقیقات تازه نشان داده اند که استفاده از کامپوزیت نانولوله کربنی چندلایه و پلیمر کاهنده زیستی در رشد سلول های استخوانی، بخصوص در تحریک الکتریکی کامپوزیت، بسیار کارآمدتر ازفیبرهای کربنی هستند . نانو لوله های کربنی استوانه هایی از جنس کربن هستند که قطر دیواره آن ها در حد نانومتر است. این لوله ها که انتهای باز یا بسته دارند به صورت تک دیواره یا چند دیواره هستند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری لوله های آب سرد عایق کاری لوله های آب سرد, مواد نانو آب بندی لوله ها

نانو لوله های کربنی، استوانه هایی بدون دوخت از یک یا چند لایه گرافنی با انتهای باز یا بسته هستند که در انواع مختلف تک دیواره و چند دیواره موجود هستند. اتم های کربن در این ساختار های تمام کربنی، در همه جای ساختار به جز انتهای لوله، در یک شبکه 6 ضلعی به هم پیوند خورده اند. نانو لوله های کربنی از پرکاربرد ترین ساختار های کربنی هستند که از خواص و ویژگی های خاصی برخوردار هستند. این لوله ها به دلیل داشتن قطر چند نانومتری، نانو لوله نام گرفته اند.