انواع روش های آب بندی استخرهای طبقاتی : یکی از اصلی‌ترین مراحل ساخت استخر آب‌بندی آن است؛ زیرا این کار باعث می‌شود که سازه بتواند مقادیر زیادی آب را بدون نشتی در خود نگه دارد.‌ امروز برای عایق‌ بندی از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

انواع روش های آب بندی استخرهای طبقاتی

آب بندی استخر جزو مهم‌ترین کارهایی است که در زمان ساخت استخرهای خانگی و عمومی باید حتماً انجام شود. چون استخرها از مصالحی مثل سیمان ساخته می‌شوند پس به شدت خاصیت نفوذپذیری دارند. بنابراین آب به راحتی از درون استخر به بیرون آن می‌رود. از این رو باید استخرها طوری آب بندی شوند که حتی قطره‌ای آب به بیرون از استخر نشت نکند. اما برای آب بندی استخر روش‌های زیادی وجود دارد که ما در ادامه بهترین روش‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.‌

استخر ها با روش های مختلفی قابل آب بندی می باشند :

  1. آب بندی سازه در حین اجرا با استفاده از اجرا نوار آب بند ( واتراستاپ پیوی سی یا بنتونیتی ) – این سیستم به علت اینکه در بسیاری ازمواقع به علت مشکلات اجرایی شاهد ایجاد نقاط ضعیف در بتن و درزهای اجرایی می باشیم، در نهایت نیازمند آب بندی ثانویه می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.انواع عایق استخر انواع عایق استخر, اب بندی استخرها
  2. اجرای لایه های آب بندی سنتی مانند اجرای پلاستر ، نرمه ماسه سیمان با مواد آببند یا چسب بتن – این سیستم به علت وجود درزهای اجرایی درخود ، خود می تواند منجر به عدم اجرای آب بندی قطعی گردد.
  3. اجرای پوشش های ژئوممبرین – این سیستم به علت محدودیتهای ذاتی ژئوممبرین دراستخر های کشاورزی مناسب بوده و کاربرد خوبی در استخر های شنا به ندارد. چرا کخحود دارای نمای مناسبی به علت رنگ آن نبوده و چسبندگی لازم را برای اجرای کاشیندارد. لازم به ذکر است این سیستم برای استخر یا مخازن آب کشاورزی و پرورش ماهی کهدارای ابعاد بزرگ می باشد به خصوص در مواقعی که عملیات سازه ای صورت نگرفته و بسترکار صرفا خاکی یا شفته آهک می باشد به لحاظ سرعت بالای اجرا و اقتصادی بودن گزینهبهتر می باشد.
  4. اجرای پوشش های آب بندی پلی یورتان که با توجه بهزیبایی و دکوراتیو بودن می تواند گزینه خوبی به خصوص در مواقعی که قصد اجرای کاشیوجود ندارد می باشد- از جمله مشکلات ان می توان به تخصصی بودن اجرای آن اشاره کرد.
  5. اجرای پوشش های نفوذگر کریستال شونده – این پوشش های در صورتی که بدنه استخر بتن مسلحباشد می تواند به کاربرده شده و موثر باشد ولی امکان اجرای آن در استخر های بلوکیو آجری با لایه نهایی پلاستر ندارد.
  6. اجرایپوشش های سوپر الاستومری پایه سیمانی –اکرلیکی : در واقع به اعتقاد متخصصی و نگارنده این متن ، باتوجه به تجارت موجود و شرایط خاص مشروح در بالا ، این سیستم بهترین گزینه برای آببندی استخر ها می باشد . از جمله مزایای این پوشش ها می توان به انعطاف پذیری بالاو تحمل تنش های ناشی از انبساط و انقباض ، ایجاد پل بر روی ترک و بتن های کرمو ،یک پارچه و بدون درز بودن ، مقاومت خوب در برابر سولفات و کلر ، چسبندگی عالی ،امکان اجرای کاشی و سرامیک و عدم اجرای تخصصی اشاره کرد. این پوشش های که دارای دوجز می باشد به راحتی با استفاده از غلطک ، برس و یا اسپری بر روی سطح بتن قابلاجرا می باشد.