هزینه عایق کاری تاسیسات با عایق حرارتی : یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از مواد عایق در لوله‌ها و دیگ‌های بخار و همچنین سیستم‌های گرمایشی، جلوگیری از انتقال گرما به محیط سرد بیرون می‌باشد. عدم اجرای صحیح در این فرآیند و اصولی پیش نرفتن اینکار درنهایت منجر به هدر رفت انرژی و افزایش هزینه‌های اقتصادی و عدم دریافت کارایی مناسب از دستگاه مورد نظر می‌باشد. ازطرفی این قضیه راندمان کار را بسیار پایین می‌آورد. به همین دلیل لازم است به روش‌های مختلف عایق کاری تاسیسات انجام شود. از رایج‌ترین انواع عایق‌های حرارتی می‌توان به عایق‌های نسوز اشاره کرد، زیرا مقاومت بالایی در محیط‌های بسیار گرم دارند. پشم شیشه، پشم سنگ، عایق‌های سرامیکی و سلولزی و عایق‌های نانو و الاستومری، همگی تحت عنوان عایق حرارتی می‌باشند. همگی این عایق‌ها گزینه‌هایی مناسب برای عایق‌های مورد استفاده جهت ممانعت از هدر رفت حرارت در تاسیسات می‌ باشند.

هزینه عایق کاری تاسیسات با عایق حرارتی

علاوه‌بر این، برخی از مواد عایق مایع نیز در این زمینه وجود داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند، که به صورت رنگ و سیمان می‌باشند. عایق‌های رنگی با پمپ‌های مخصوص روی سطح مورد نظر قرار گرفته و پس از خشک شدن، سطح عایق می‌شود. همان طور که تا اینجا طبق این مقاله به موارد گوناگونی اشاره کردیم، نوع مواد عایق و شیوه عایق کاری دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشند و به همین دلیل نرخ‌های ارائه شده برای آنها نیز با هم تفاوت دارد. پیش از عایق کاری متناسب با نوع و شیوه استفاده در عایق کاری، اطلاعات نسبت به هزینه‌ها برآورد می‌شود. در حالت کلی هزینه‌های عایق کاری تاسیسات به نوع سطح مورد نظر برای نصب عایق، نوع مواد و شیوه نصب آنها و همچنین متراژ و اندازه و ابعاد مورد نظر در هر بخش بستگی دارد که همگی بر قیمت عایق کاری تاثیر دارند. علاوه‌بر این، برندهای مختلفی مواد عایق را تولید می‌کنند که قیمت آنها با توجه به داخلی یا خارجی بودن و نوع متریال بکار رفته و همچنین کیفیت آنها با هم تفاوت‌هایی خواهد داشت. همچنین لازم به ذکر است که دستمزد نصاب در عایق کاری تاسیسات با توجه به میزان تخصص و مهارت آنها متفاوت بوده و نمی توان نرخ ثابت و مشخصی را برای این خدمات ارائه داد. برای استعلام قیمت و برآورد هزینه‌های عایق کاری تاسیسات می‌توانید با کارشناسان عایق دما ارتباط بگیرید و راهنمایی‌های لازم در این خصوص را از آنها دریافت کنید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

عایق کاری حرارتی تاسیسات عایق کاری حرارتی تاسیسات

عایق  تاسیسات فرایندی است که در طی آن از یک لایه عایق برای جلوگیری از اتلاف انرژی و نیز محافظت از تاسیسات مورد نظر در مقابل عوامل مخرب محیطی مانند رطوبت، عوامل خورنده و اکسید کننده و… و هم چنین حفظ تاسیسات در مقابل انواع صدمات مکانیکی انجام می شود. هدف اصلی از عایق تاسیسات جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش هزینه های لازم برای تامین سوخت و انرژی مورد نیاز برای صنایع است. اگر کار عایق تاسیسات درست انجام شود، بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از هزینه های مصرفی به منظور تامین انرژی در یک صنعت یا ساختمان تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. عایق کاری انواع مختلفی دارد ولی عموما عایق های حرارتی، برودتی، ضد رطوبت، ضد گرد و غبار و… همگی به منظور کاهش اتلاف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها انجام می شوند.