عملیات امولسیفایر اجرا توسط شرکت گوهرابنیه پایتخت : قبل از اجرای آسفالت گرم در جاده ها و معابر و راهسازی نیاز به استفاده از یک لایه قیر شل می باشد.بدین منظور قیر می‌بایست بصورت روان درآید. جهت روان سازی قیر سه روش متداول وجود دارد: گرم کردن، استفاده از حلال های نفتی، استفاده از آب به عنوان حلال (قیر امولسیون).قیر امولسیون سیستمی دو فازی شامل قیر، آب و یک یا چند ماده افزودنی است. قیر در سرتاسر فاز آب به شکل ذرات مجزا با قطر ۱/۰ تا ۵۰ میکرومتر پخش شده و به صورت پایدار باقی می ماند. به طور طبیعی قیر قابلیت انحلال و پایداری در آب را نداردبه همین منظور از ماده ای به نام امولسیفایر استفاده می شود که وظیفه انحلال قیر در آب و جلوگیری از به هم چسبیدن ذرات قیر را به عهده دارد

عملیات امولسیفایر اجرا توسط شرکت گوهرابنیه پایتخت

بسته به نوع قیر امولسیون و کاربرد آن، نوع و میزان مصرف امولسیفایر در فرایند تولید متفاوت خواهد بود. امولسیفایرهای تولیدی شرکت گوهر ابنیه پایتخت  در دو گروه اصلی کاتیونیک و آنیونیک و در سه زیر شاخه تندشکن، کند شکن و دیرشکن تولید و عرضه می شوند.

۱- امولسیفایرهای کاتیونیک

با استفاده از این نوع امولسیفایرها ذرات قیر دارای بار مثبت شده و در اثر دافعه بارهای مثبت این ذرات به صورت معلق در آب باقی می مانند.  این نوع امولسیون مشتمل بر سه گروه ذیل است:

امولسیفایرهای تندشکن :

این گروه برای تولید امولسیون هایی با مصرف اندود سطحی(تک کت)، چیپ سیل، ماکادام نفوذی و … با میزان مصرف ۰٫۱۵ تا ۰٫۲۵ درصد وزنی امولسیون معادل ۱٫۵ تا ۲٫۵ کیلو در هر تن امولسیون مورد استفاده قرار می گیرند، امولسیفایرهای مناسب جهت تولید امولسیون تندشکن شامل موارد ذیل هستند:

امولسیفایرهای کندشکن :

این نوع امولسیفایرها برای تولید چیپ سیل، آسفالت سرد با دانه بندی باز، اندود حفاظتی به میزان ۰٫۴ تا ۰٫۶ درصد وزنی امولسیون معادل ۴ تا ۶ کیلو در هر تن امولسیون  مورد استفاده قرار می گیرند، امولسیفایرهای مناسب جهت تولید امولسیون کندشکن شامل موارد ذیل هستند:

امولسیفایرهای دیرشکن :

امولسیفایرهای این گروه برای تولید اندود نفوذی، مالچ امولسیونی، آسفالت سرد و میکروسورفسینگ به میزان تا ۰٫۸ تا ۱٫۲ معادل ۸ تا ۱۲ کیلو در هر تن امولسیون درصد وزنی امولسیون مورد استفاده قرار می گیرند. امولسیفایرهای مناسب جهت تولید امولسیون دیرشکن  شامل موارد ذیل هستند

۲- امولسیفایرهای آنیونیک:

در امولسیون تولیدی با این امولسیفایرها ذرات قیر دارای بار منفی می شوند. به دلیل طولانی بودن فرایند شکست در امولسیونهای آنیونیک این نوع امولسیون در موارد خاصی از جمله آسفالت بازیافتی و اسلاری سیل کاربرد ویژه ای دارند. میزان استفاده از امولسیفایرهای آنیونیک از ۰٫۵ درصد در نوع زود شکن تا ۲ درصد در نوع دیرشکن یا بطور معادل آن ۵ تا ۲۰ کیلو در هر تن امولسیون متغیر است:امولسیفایرهای مناسب جهت تولید امولسیون دیرشکن  شامل موارد ذیل هستند:

۳- آنتی استریپینگ:

یکی از خرابی های روسازی، خرابی عریان شدگی است که به معنی شکست پیوند چسبندگی بین مصالح سنگی و قیر می باشد. این پدیده که در اثر نفوذ رطوبت به داخل مصالح سنگی روی می دهد، به خصوصیت چسبندگی قیر و مصالح سنگی مربوط می شود. به کاربردن انواع آنتی اسنریپینگ شرکت بنیان نوین شیمی پارس که به میزان ۳ تا ۵ کیلو در هر تن امولسیون ( یا ۱۵۰ تا ۲۵۰ گرم آنتی استریپینگ به ازای هر تن آسفالت) استفاده می شود جهت رفع این نقص پیشنهاد می گردد.