موارد استفاده اجرای آسفالت های سطحی حفاظتی : آسفالت حفاظتی برای غیر قابل نفوذ کردن بستر راه، افزایش مقاومت سایشی و لغزشی آن و نیز بهسازی موقت رویه های موجود آسفالتی و بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. آسفالت های حفاظتی به علت سرعت و سهولت اجرا و نیاز محدود بـه ماشین آلات و تجهیزات آسفالتی، در مقایسه با آسفالت گرم، بسیار مقرون به صرفه است.

موارد استفاده اجرای آسفالت های سطحی حفاظتی

مخلوط های آسفالت نازک امولسیونی به منظور بهسازی سطح و افزایش عمر مفید روسازی ها به ویژه جهت تامین بافت سطحی زبر و پر کردن شیار جای چرخ در روسازی های آسفالتی مورد استفاده قرار گرفته است. در مطالعه آزمایشگاهی حاضر از دو نوع دانه بندی I و II طبق نشریه 207 سازمان برنامه بطور مجزا با کاربرد روش نوین اختلاط به منظور حذف پدیده گلوله شدگی, استفاده شد. همچنین آزمون های زمان شکست, زمان گیرش و غلظت با مقادیر آب 5 , 7 , 8 و 10 درصد انجام شد. مقادیر غلظت اندازه گیری شده بین 2 تا 4 سانتی متر بدست آمد بطوریکه مخلوط آسفالت نازک امولسیونی نوع I و II کلیه معیارهای فنی ISSA را برآورده ساخت. با استفاده از مدل سازی شبکه عصبی, درصد فضای خالی در مصالح سنگی برای مخلوط های آسفالت نازک امولسیونی ساخته شده با دو نوع آرایش دانه بندی توصیه شده با درصد های مختلف قیر باقیمانده پیش بینی شد و با نتایج آزمایشگاهی مقایسه گردید. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

آسفالت حفاظتی سرد آسفالت حفاظتی سرد, آسفالت کاری سطحی

موارد استفاده آسفالت های سطحی حفاظتی :

از کاربردهای آسفالت سطحی می توان به موارد ذیل اشاره کرد و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

• برای زنده کردن لایه های فرسوده، رویه هوازده و عریان شده از آسفالت های حفاظتی یک یا چند لایه استفاده می شود.

• آسفالت سطحی باید از لحاظ اقتصادی برای تمامی فصول و از لحاظ سبک و سنگین بودن ترافیک مورد بررسی قرار گیرد.

• تامین یک لایه ضد آب که باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین شود حائز اهمیت است.

• در آسفالت های قدیمی که دارای ترک های سازه ای و ترک های حرارتی می باشند استفاده از آسفالت های سطحی باعث توقف یا کاهش  سرعت رشد ترک ها شده و امکان سرویس دهی روسازی را تا زمان بازسازی و اجرای روکش فراهم می کند.

• رویه آسفالت هایی که به علت قیرزدگی یا سایش سنگدانه ها، سطح صاف و لغزنده پیدا کرده اند با استفاده از مصالح سخت و تیز گوشه  قابل اصلاح هستند تا به سطحی با اصطکاک مناسب برسند.

جهت استفاده از آسفالت های سطحی، سطح زیرین باید از نظر سازه ای سالم باشد و بستری محکم و مناسب داشته باشد و قشر اساس و زیر اساس از عملکرد مناسبی برخوردار باشد.