کارایی پوشش اسلاری قیر امولسیون و آب در راهسازی : امولسیون قیر نسبت به قیرهای خالص و محلول, مزایای اقتصادی و زیست محیطی فراوانی دارد, که از آن جمله می توان به عدم احتیاج به بکارگیری مواد حلال در قیر, امکان استفاده از مصالح مرطوب و غیره اشاره کرد. با توجه به این مزایا, امولسیون می تواند جایگزین مناسبی بخصوص برای استفاده گسترده در اجرای رویه راه های با حجم ترافیک کم باشد. قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری (PMBE) دسته خاصی از امولسیون های قیری می باشد که برای چندین دهه است که به طور موفقیت آمیزی در صنعت ساخت آسفالت جاده به کار گرفته می شود. قیر امولسیونی اصلاح شده پلیمری نشان دهنده دسته ویژه ای از بیندرها با عملکرد بالا هستند که برای به کارگیری در مراحل پایانی آسفالت کاری مانند Chipseal و یا Micro Surfacing در ساخت آسفالت جاده هایی که تحت شرایط ترافیکی سنگین هستند, ارجحیت دارند.

کارایی پوشش اسلاری قیر امولسیون و آب در راهسازی

پوشش اسلاری به مخلوط مصالح طبیعی ریز دانه با دانه‌بندی فشرده همراه با قیر امولسیون و آب که بصورت روان به ضخامتی در حدود 30-3 میلیمتر بسته به قطر مصالح بر روی سطح راه پخش می گردد، اطلاق می گردد. اجرای این قبیل مخلوط ها عمدتا با استفاده از دستگاه اختلاط و پخش توام صورت می پذیرد .هر چند که می توان این مخلوط ها را بصورت دستی نیز تهیه و اجرا نمود امولسیون های مورد استفاده در مخلوط های اسلاری عمدتا کاتیونیک کند شکن یا دیر شکن می باشد . آزمایشات مربوط به طرح این نوع پوشش توسط انجمن بین المللی پوشش اسلاری ارائه گردیده اند . انتخاب روش طرح و نوع آزمایشات وابسته به نوع امولسیون انتخابی می‌ باشد. در مسیرهای پر ترافیک می توان از پوشش های تند شکن استفاده نمود که در این صورت مسیر پس از 60 دقیقه آماده پذیرش ترافیک می گردد . از طرف دیگر در روش های دستی که زمان اجرای طولانی تر می باشد، می‌‌توان از مصالح دیر‌شکن تر استفاده نمود. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

کارایی قیر امولسیون کارایی قیر امولسیون, انواع قیر امولسیونی

پوشش های اسلاری با ضخامت بیشتر و با استفاده از قیر امولسیون پلیمری تند شکن را مایکروسورفیسینیگ می نامند. برای دستیابی به نتایج رضایت بخش در عملکرد قیرهای امولسیون بهتر است قیر امولسیون مورد استفاده متناسب با نوع مصالح انتخاب گردد . البته برای اصلاح نرخ شکست می توان از برخی افزودنی ها نیز استفاده نمود . این نوع قیرهای امولسیونی با مصالح سنگی به سرعت واکنش نشان داده و از حالت امولسیون به قیر تبدیل می شوند. قیرهای امولسیونی تندشکن عمدتاٌ در عملیات قیرپاشی، مانند اندودسطحی (Tack Coat) اندود آب بندی با مصالح سنگی(Seal Coat)، آب بندی با ماسه، آسفالت های سطحی و ماکادام نفوذی مصرف می شوند.