کاربرد انواع طبقه بندی قیرهای امولسیون در صنایع : امولسیفایرها علاوه بر توانایی آنها در کاهش کشش بین مولکول های روغن و آب، دارای بار الکترونیکی هستند که بر مولکول های  قیر تأثیر می گذارد و منجر به طبقه بندی آن به کاتیونی و آنیونی می شود. به عنوان مثال، امولسیفایرهای کاتیونی، یک لایه بار مثبت در اطراف قطرات قیر تشکیل می دهند که از اتصال آنها به یکدیگر جلوگیری می کند. این امر باعث دوام بیشتر پراکندگی قیر در آب می شود. بار الکترونیکی  قیر تعیین می کند که چه نوع سطحی باید استفاده شود. برخی از سنگدانه ها (مانند سنگدانه های مرمر) به خوبی با امولسیون قیر آنیونی مخلوط می شوند و برخی دیگر راه حل بهتری برای امولسیون قیر کاتیونی (مانند سنگدانه های گرانیتی) هستند.

کاربرد انواع طبقه بندی قیرهای امولسیون در صنایع

بار الکترواستاتیک ذرات شکستن یا تنظیم زمان در امولسیون، اگر بار ذرات منفی باشد، امولسیون قیر آنیونی نامیده می شود و خود را با حرف A معرفی می کند. در غیر این صورت قیر به عنوان کاتیونی شناخته می شود و حرف C دارد. هنگامی که روی یک سطح اعمال می شود،  قیر باید بشکند و سفت شود. شکستن به معنای تبخیر آب است که قیر را به اندازه کافی قوی می کند تا به سنگدانه ها بچسبد . مدت زمانی که برای امولسیون قیر لازم است تا آب خود را از دست بدهد و مانند یک قیر معمولی رفتار کند، نرخ واکنش‌پذیری نامیده می‌شود. این پارامتر تعیین می کند که آیا  امولسیون سریع گیر، متوسط ​​گیر و  کند گیر است . هنگامی که این قیر روی یک سطح اعمال می شود، انتخاب نوع تنظیم مناسب بسیار مهم است. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره ۰۹۱۲۱۷۵۴۱۱۰ تماس حاصل نمایید .

عایق‌ های رطوبتی قیری عایق‌ های رطوبتی قیری, پوشش قیر رطوبتی

قیر در دمای محیط به حالت تقریباً جامد است و برای استفاده در راهسازی باید به حالت روان در آمده تا بتواند کاملاً مصالح سنگی را آغشته نماید. برای این امر روش متداول و مناسب گرم کردن قیر، مصالح سنگی، مخلوط نمودن آن ها در کارخانه آسفالت،حمل به محل، پخش و کوبیدن آن در سطح راه است. اما از آنجا که دسترسی به کارخانه های آسفالت محدود بوده و به خصوص برای مناطق دور افتاده و کوهستانی فراهم نمودن امکانات و ماشین آلات برای پخش آسفالت گرم عملاً مقدور نمی باشد، نیاز به تهیه آسفالت مناسبی که بتوان آن را از قیر و مصالح سرد تهیه نمود کاملاً محسوس است.