انواع روش های بازیافت آسفالت گرم روسازی و بهسازی آسفالت : بازیافت آسفالت گرم شامل عملیاتی است که طی آن آسفالت برداشت شده از روسازی موجود با یا بدون مصالح غیر آسفالتی به شرح ضخامت تعیین شده در نقشه های اجرایی و مطابق دستورات دستگاه نظارت، بعد از شکستن و خرد شدن و دانه بندی و اختلاط با مواد قیری و با ترکیبات جوان کننده با یا بدون مصالح سنگی جدید یا آسفالت گرم جدید، در یک کارخانه مرکزی آسفالت یا در محل به طریق گرم و مطابق مشخصات آسفالت گرم و بتن آسفالتی تولید و در سطح راه پخش و کوبیده می شود.

انواع روش های بازیافت آسفالت گرم روسازی و بهسازی آسفالت

در اجرای آسفالت گرم قبل از حمل و پخش مخلوط آسفالتی، سطح راه باید در طول کافی از هر نظر آماده  شود. قبلا از هر کاری در زمینه آسفالت کاری باید سطح از هر نظر آماده شود زیرا اگر آسفالت بر روی قشر های که دارای ناهمواری و پستی و بلندی است بنشیند نتیجه خوبی را پیدا نمی کند به همین سبب است که باید قبل از هر گونه کاری تمامی ناهمواری و پستی و بلندی از بین برود و برای این کار باید بلندی این سطوح بر اساس نقشه و با نظارت از بین برود، بعد از از بین بردن ناهمواری ها اندود نفوذی و یا سطحی را پخش می کنند. امر بازیافت به معنی استفاده مجدد از مصالح روسازی موجود برای تهیه آسفالت جدید و به سازی کهنه و قدیمی می باشد. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

بازیافت آسفالت گرم بازیافت آسفالت گرم, اجرای آسفالت روسازی جاده

بازیافت کارخانه ای :

مصالح بازیابی شده از روسازی موجود، به کارخانه آسفالت مرکزی حمل و در صورت لزوم با مصالح سنگی
جدید و مواد قیری جدید مخلوط شده و به آسفالت گرم تبدیل می شود. این آسفالت مجداً به محل و پس از
پخش در سطح راه متراکم می شود. 

بازیافت درجا :

در این روش تمامی عملیات بازیابی گرم به صورت درجا، در محل مصرف انجام و در سطح راه پخش و
متراکم میشود.

آسفالت بازیافتی :

مصالح به دست آمده از آسفالت موجود است که شامل قیر و مصالح سنگی است که با روش های گوناگون با
یا بدون حرارت دادن سطح روسازی برداشت می شود. مخلوط بازیافت آسفالت گرم نهایی از اختلاط مصالح روسازی قدیمی و مصالح سنگی جدید یا آسفالت گرم جدید، و در صورت لزوم قیر جدید یا ماده جوان کننده، تهیه می‌شود. این مخلوط برای استفاده در هر یک از لایه‌های روسازی باید مشخصات تعیین شده برای لایه مورد نظر را داشته باشد.

موارد کاربرد بازیافت آسفالت گرم :

به طور کلی بازیافت روسازی‌های آسفالتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله بازیافت گرم کارخانه‌ای یا درجا، یکی از گزینه‌هایی است که معمولاً‌ برای ترمیم بهسازی یا بازسازی روسازی به کار می‌رود . این گزینه‌ها عبارتند از:

  • بازیافت گرم.
  • بازیافت سطحی.
  • بازیافت سرد.
  • بازسازی با مصالح کاملاً جدید سنگی و مواد قیری.
  • مرمت و اجرای روکش‌ها تقویتی با ضخامت کم.
  • مرمت بدون روکش یا روکش با ضخامت حداکثر ۲۵ میلیمتر.
  • مرمت با روکش آسفالت سطحی.
  • مرمت معمولی به عنوان نگهداری دوره‌ای.