استفاده از مواد ضد خوردگی در سازه هاب یتنی : در صورت عدم استفاده از مواد ضد خوردگی یا ناکافی بودن مواد ضد خوردگی ، بخش های مختلف سیستم خنک کننده ممکن است دچار خوردگی شوند که متعاقبا این امر باعث جایگزین کردن سیستم نیز خواهد شد. همچنین ممکن است به دلیل نشت آب سیستم خنک کننده به جریان فرآیند، آلودگی محصول رخ دهد. در حالیکه ممکن است در یک قسمت از سیستم خوردگی دیده شود ، ممکن است پوسته پوسته شدن در جاهای دیگر با استفاده از همان آب خنک کننده وجود داشته باشد. بنابراین در استفاده از مواد ضد خوردگی در هر تصفیه آب پیشنهادی باید تمام فرایندهای شیمیایی و فیزیکی رخ داده در سیستم در نظر گرفته شود و با توجه به عوامل اقتصادی مناسب ترین مواد ضد خوردگی انتخاب شود.

استفاده از مواد ضد خوردگی در سازه های بتنی

در آب های خنثی و قلیایی ممکن است خوردگی ایجاد شود زیرا در فیلم اکسید محافظ روی سطح فلز شکاف ایجاد شده که باعث می شود اختلاف پتانسیلی بین فلز برهنه و فیلم ایجاد شود و در نتیجه باعث انحلال الکتروشیمیایی فلز شود. وجود اکسیژن روند خوردگی را تسهیل می کند و بنابراین هرگونه اثر خورنده با هوادهی مجدد آب خنک کننده در حین گردش از طریق برج های خنک کننده و مخازن ذخیره سازی تشدید می شود. ضد خوردگی ها مواد شیمیایی هستند که با سطح فلزات واکنش می دهند یا در اطراف (محیط ) سطح قرار می گیرند تا سطح فلز را تا حدودی در برابر عواملی که باعث  خوردگی  فلزات می شود ،محافظت کند. ضد خوردگی ها اغلب با جذب خودشان برروی  سطح فلزات وبا تشکیل فیلم از سطح فلزات محافظت می کند. مواد شیمیایی ضد خوردگی فرآیند خوردگی را با افزایش  رفتار پلاریزاسیون آندی و کاتدی ،کاهش انتقال یا دیفیوژن یون ها روی سطح فلزات  و افزایش مقاومت الکتریکی برروی سطح فلزات کاهش می دهند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

پوشش مقاوم به خوردگی پوشش مقاوم به خوردگی, رزین اپوکسی

سیستم های مورد استفاده صنعت شامل فلزاتی نظیر آهن ،روی ،آلومینیوم ، استیل ،مس و.. می باشد این فلزات ممکن است در سیستم های گوناگونی ازجمله بویلر،سیستم خنک کننده موتور و..  به کار روند ،همچنین  با اسید هایی نظیر اسید کلریدریک ،اسید سولفوریک ، اسید فسفریک …  ویا با آب هایی که املاح و نمک زیادی دارند در تماس باشند که همه این موارد باعث خوردگی این فلزات می شود. در این میان ترکیبات شیمیایی وجود دارد که از شدت خوردگی کم می کنند. هرکدام از این ترکیبات با درصد های مشخصی برای فلزات مشخصی به کار می روند .از جمله این ترکیبات می توان به  تری پلی فسفات ها ،نیتریت سدیم و مرکاپتوبنزو تری ازول ، بوراکس  و …اشاره کرد.