مزایای امولسیون های قیر عایق بندی در سطوح : قیر امولسیونی آب و قیر با یکدیگر مخلوط نمی­شوند اما تکنولوژی ساخت امولسیون این فرآیند را امکان­پذیر ساخته است که درصد متنابهی از قیر در فاز پیوسته آب پراکنده شود. ترکیبی به نام امولسیفایر، ذرات قیر را به صورت باردار (بار الکتریکی) در فاز پیوسته آب معلق و پایدار نگه می­دارد. در این مخلوط، قیر در آب حل نشده بلکه بصورت گلبولهایی بسیار ریز در آب شناور می ­شود.در بعضی موارد ممکن است همراه با امولسیفایر، ماده پایدار کننده نیز استفاده گردد. امولسیونهای قیری عمدتاً از نوع امولسیون های روغن در آب هستند که قیر در فاز آب پراکنده می ­باشد.

مزایای امولسیون های قیر عایق بندی در سطوح

در این نوع امولسیون های قیری، مقدار قیر بستگی به کاربرد آن دارد که معمولاً از حداقل ۵۵ درصد تا حداکثر ۶۵ درصد تغییر می­ کند. قیر امولسیون ترکیب و مخلوطی است از دو مایع(آب و قیر) که غیر قابل امتزاج هستند که در آن قیر بصورت ذرات بسیار ریزی در آب معلق هستند که در این صورت قیر را به عنوان فاز داخلی و یا فاز غیر پیوسته و مایع دیگر(آب) را فاز خارجی یا فاز پیوسته می‌ نامند. جهت اطلاع از فروش محصول با شماره 09121754110 تماس حاصل نمایید.

مزایای امولسیون های قیر نسبت به قیرهای محلول عبارتند از :

۱-عدم نیاز به فرآیند گرمادهی هنگام استفاده

۲-عدم نیاز به حلالهای نفتی

۳-عدم آتشگیری هنگام نگهداری و حمل و اجرا

۴-عدم آلودگی محیط زیست

۵-امکان کاربرد در شرایط مرطوب

۶-کاربردهای گسترده در راهسازی و راهداری

امولسیونهای قیری از نظر سرعت شکسته ­شدن به سه دسته تندشکن(RS )، کندشکن(MS)، دیرشکن (SS ) و از نظر بارالکتریکی ذرات معلق قیر به سه نوع کاتیونیک،آنیونیک و غیریونی طبقه­ بندی می­گردند. از آنجاییکه امولسیفایرها مواد شیمیایی با سطح فعال هستند پس بار الکتریکی امولسیون را مشخص می­ نمایند. در تهیه امولسیون قیری، مقدار جزئی از این ماده شیمیایی به منظور تسهیل در تشکیل گلبولهای قیر و تعلیق پایدار به آن اضافه می ­شود. طبقه بندی قیرهای امولسیونی حسب ساختار یونی آنها به سه دسته آنیونیک، کاتیونیک و نانیونیک تقسیم بندی می شود. در حال حاضر استفاده از قیرهای امولسیونی آنیونیک به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و به این منظور قیرهای امولسیون کاتیونیک جایگزین آن شده اند. امولسیون قیری کاتیونیک که دارای بار الکتریکی مثبت به مصالح سنگی شامل ترکیبات سیلیسی و کوارتز که بار الکتریکی منفی دارند بهتر می چسبد.